Agenda


Brand Genetics 2017

over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van brand management - Symposium

Brand Genetics 2017

di 7 maart 2017 - In ons vakgebied volgen nieuwe onderwerpen elkaar in rap tempo op. Ondertussen vinden er bij de meer fundamentele onderwerpen ook allerlei ontwikkelingen plaats. Onder de vlag van Brand Genetics willen we juist bij deze ontwikkelingen stil staan. Wat zijn bijvoorbeeld nieuwe issues bij positioneren? Wat zijn nieuwe manieren om klantervaringen te meten? En wat is de invloed van online op het vormgeven van je merkidentiteit? Allemaal nieuwe inzichten die betrekking hebben op het fundament van ons vakgebied. Het is weer tijd voor Brand Genetics!

Op 7 maart 2017 vindt het symposium Brand Genetics: het fundament van ons vakgebied plaats in Rotterdam. Blijf jij op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van de elementaire onderwerpen binnen ons vakgebied?

 

Het programma

David Taylor – Rebooting Brand Strategy for a Digital World
De wereld transformeert razend snel door de digitale ontwikkelingen. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor je brand strategie? Wat voor effect hebben deze veranderingen op je visie en positionering proces; moeten zij evolueren in dit digitale tijdperk? En welke rol gaat de digitale technologie spelen om je visie te bereiken? Dat zijn vragen waar David Taylor, één van ‘s werelds meest belangrijke marketing thinkers, het over gaat hebben op Brand Genetics.

Marc van Eck – Hoe menselijker het merk, hoe sterker
Merken die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Vanuit een karakter kan elke organisatie verschil maken in wie ze is en hoe ze dingen doet in plaats van wat ze doet. In zijn net verschenen boek ‘Karaktervol Positioneren’ introduceert Marc van Eck het Brand Positioner Model, met voor elk van de acht karakters een uitgewerkt concreet voorbeeld van een mooi merk uit de praktijk. Op Brand Genetics laat van Eck zien hoe jij je merk een herkenbaar karakter geeft en daarmee succesvoller kunt zijn dan concurrerende merken.

Margot Bouwman – Go big or go homebouwman-margot-500
We overschatten vaak de mate waarin consumenten bezig zijn met marketingcommunicatie. Uit onderzoek blijkt dat mensen die marketingcommunicatie verwerken een lagere hersenactiviteit vertonen dan mensen die slapen. Ze verwerken marketingcommunicatie in een standby modus. Hoe breek je door deze standby modus heen en krijg je toch aandacht voor je merk of product? Juist in het digitale tijdperk. Dankzij de digitale technologie kunnen we communicatie persoonlijker en fijnmaziger maken. Maar is dat dan de oplossing? Steeds vaker blijkt van niet. In een wereld waarin iedereen op maat bereikt kan worden, smachten mensen naar dikke vitte hits. Go big or go home.

 

Fons van Dyck – Hoe overleeft mijn merk? 40 jaar Apple
Er zijn hele bibliotheken te vullen met de succesverhalen van merken. Maar zelden is er aandacht voor de mislukkingen van merken. In zijn doctoraat over ‘The longevity of brands’ gaat strategisch merkadviseur Fons Van Dyck op zoek naar verklaringen voor de successen en ondergang van merken over een langere periode. Van Dyck stelt dat merken vier functies moeten vervullen om te overleven op de lange termijn: adaptation, goal attainment, integrationen latency pattern maintenance. Het paradigma wordt toegepast op 40 jaar successen en mislukkingen van het merk Apple. Merken moeten zich niet alleen aanpassen aan een snel veranderende omgeving, maar zij hebben er evenzeer belang bij hun identiteit te bevestigen.

Kees Klomp – het gat in de maatschappij is het nieuwe gat in de markt
We hebben de eerste schreden gezet in een nieuw tijdperk; een nieuw socio-economisch paradigma wat de betekeniseconomie heet. In de betekeniseconomie zijn maatschappelijke waarde en zakelijke waarde onlosmakelijk met elkaar verbonden; hetgeen ingrijpende veranderingen teweeg brengt voor de bedrijfsvoering. Kees Klomp zal je meenemen in de belangrijke kenmerken van de betekeniseconomie. Welke gevolgen of veranderingen brengt dit teweeg voor jouw organisatie of merk? En wat betekent dit voor het creëren van merkwaarde?

Praktisch
Het congres vindt plaats in De Machinist te Rotterdam, in zaal De Sociëtiet. 
Op dinsdag 7 maart van 13.00 - 17.00 uur
Na afloop vindt er een borrel plaats 

Deelnameprijs voor het congres bedraagt € 245 (excl. 21% BTW).

Early-bird actie: t/m 31 december betaal je € 195 (excl. 21% BTW)