Agenda


Traverse

Internationaal influencers congres - Congres

Traverse

za 26 mei 2018 t/m zo 27 mei 2018 - Honderden bloggers, vloggers, Instagrammers, YouTubers in voorjaar 2018 weekend lang in Maasstad. Ruim 400 social influencers van over de hele wereld komen in het voorjaar naar Rotterdam voor het Traverse congres. Traverse is het grootste influencers congres van Engeland, dat jaarlijks honderden deelnemers wereldwijd trekt: van beginnende bloggers tot invloedrijke Instagrammers, vloggers en YouTubers. Rotterdam is de eerste niet-Engelse stad waar het congres plaatsvindt. Deze zesde editie vindt plaats op zaterdag 26 en zondag 27 mei 2018.

Michael Ball, oprichter van Traverse: “Wij vinden het geweldig dat Rotterdam in 2018 gaststad is van Traverse. Rotterdam is wat ons betreft de juiste stad om voor het eerst de grens over te gaan. Tijdens een bezoek aan de stad zijn we verliefd geworden op de mensen, de architectuur, het eten en de sfeer van de stad. We kunnen niet wachten om dit volgend jaar mei met de honderden congresgangers te delen. Die op hun beurt de stad via social media, blogs, video’s en meer zullen delen met miljoenen anderen.”
 
Traverse begon in 2012 als event voor Engelse reisbloggers, maar is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal congres voor social influencers in verschillende branches. Het congres biedt een programma vol met lezingen, presentaties, panel sessies en workshops gericht op online influencers. Van praktische tools voor fotografie en video tot inspiratie en tips door professionele influencers.
 
Traverse werkt voor deze Rotterdam editie samen met Rotterdam Partners, verantwoordelijk voor de citymarketing van de stad. Jannelieke Aalstein, adjunct-directeur van Rotterdam Partners: ,,Wij zijn ontzettend blij met de komst van dit congres. Rotterdam heeft zich de afgelopen jaren sterker weten te profileren als internationale congresbestemming. Daarnaast is de doelgroep van influencers van groeiend belang voor de citymarketingstrategie van Rotterdam. Foto’s op Instagram, video’s op Youtube en posts op Facebook vergroten de online zichtbaarheid van de stad. We verwachten dat de impact dan ook groot is als er in de stad komend jaar in een klap honderden influencers tegelijk rondlopen en communiceren over Rotterdam.”
 
Voorafgaand aan het congres organiseert Rotterdam Partners in samenwerking met Traverse en de merkalliantiepartners gemeente, Havenbedrijf Rotterdam en Erasmus Universiteit Rotterdam diverse mid-week events. Hiervoor kunnen deelnemers van het congres zich vrijblijvend inschrijven.