‘Adverteerders zijn te betrokken bij het product’

23-11-2015 (11:54) - Appen met

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trade Marketing Manager Marion Moons bij BrandDeli uit Amsterdam is de gelukkige winnaar van twee toegangskaarten (t.w.v. in totaal 50 euro) voor het event How Wow van ADCN. Van harte namens fonk! 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ADCN (Advertising Design Creativity the Netherlands) organiseert het event How Wow in samenwerking met Artbox. Een avond met lezingen door creatieve talenten die laten zien hoe ze tot hun ontwerpen zijn gekomen. Een Whatsapp-interview met spreker Cris Wiegandt.

De beroemde stop-motion papierkunstenaar en art director Cris Wiegandt uit Berlijn is een van de creatieven die haar verhaal zal doen. Ook al is het al best laat, we Whatsappen hieronder toch nog maar even met Cris Wiegandt.


Hallo Cris, sorry het is een beetje druk hier op het moment vandaar het late tijdstip... Ben je toevallig beschikbaar?

'Hey, wil je het interview nu doen?'
 

Dit is Jasper van fonk.
‘:)’

Indien mogelijk, het zijn een paar vraagjes hier via Whatsapp.
‘Prima, ik heb de tijd hoor'

Geweldig. Engels oke voor jou? Of hoe is jouw Nederlands? ;)
'Ahahah, Engels is geweldig.'

Ok. Waarom doe je mee aan How Wow?
'Eigenlijk spreek ik niet graag voor groepen mensen, maar ik vind het een goede mogelijkheid om mijn eigen werk te laten zien en om nieuwe mensen te ontmoeten.'

Wat kunnen we verwachten van je lezing tijdens How Wow?
'Ik zal spreken over 2 tot 4 projecten. Ik ben nog aan het bedenken welke.'

Welk advies geef je tijdens de lezing?
'Goede vraag. Misschien wel dit: probeer de dingen positief te zien. Als er problemen zijn, denk dan toch niet in problemen, maar in uitdagingen waar een oplossing voor te vinden is.'

Wat kunnen adverteerders leren van creatieven?
'Misschien wel leren om makkelijker te denken. Adverteerders zijn vaak te betrokken bij het product. Als creatieveling heb ik niet alle richtlijnen van het bedrijf of product in mijn achterhoofd. Ik probeer alle informatie te abstraheren en dan alles te comprimeren in een ‘eenvoudigere’ taal. (Niet eenvoudig als een negatief begrip, meer als in lichter).'

Krijg je de vrijheid van klanten die je nodig hebt?
‘Dat hangt af van het project. Soms kan ik doen wat ik wil, soms word ik ingehuurd voor mijn technische vaardigheden. Maar beide zijn interessant.’

Wat is je geheim voor creativiteit?
'Reizen.'

Wat is je favoriete klant?
'Gepassioneerde klanten, en gestructureerde klanten. Met passie doel ik niet op romantisch! Maar passie voor hun werk! Ahaha.'

Oke bedankt. Is er nog iets dat je wilt zeggen over de projecten die je zal bespreken tijdens How Wow?
'Denk het niet, nee.'

Het is nog moeilijk om te beslissen welke project je gaat kiezen; je hebt ook zoveel goed werk om uit te kiezen...
'Dankjewel! In ieder geval Pepsi. '

Pepsi is een mooi project. Wat kunnen we nog verwachten van jou?
‘Ik ben bezig met een nieuw project voor Nickelodeon Duitsland. Dat wordt ook een preview tijdens How Wow.'

Ga je vertellen hoe je het project gemaakt hebt, hoe je op het idee bent gekomen, of ...?
‘Ja, beide. Afhankelijk van het project. '

Klinkt goed, ook de nieuwe projecten. Succes daarmee.
'Bedankt'

Goede avond nog.
‘Jij ook.’

Ciao for now