‘Consumenten spreken merken aan op hun maatschappelijke rol’

02-02-2016 (12:37) - Appen met

FHV BBDO richtte onlangs een nieuwe unit op die is gespecialiseerd in PR en corporate journalism. FHV Untold Stories valt onder de verantwoordelijkheid van casting en innovation director Astrid Prummel. Tijd om haar even te appen. Het bleek gister een drukke dag: Astrid kon niet altijd direct reageren, waardoor ondergetekende weer achter het stuur zat en er waren lekker veel afspraken en vergaderingen. Maar het is gelukt. 
 
Hoi Astrid, 
dit is Jasper van fonk, leuk dat je even tijd hebt om fonk alles te laten weten over het nieuwe Untold Stories.
Is dit jouw eerste wapenfeit bij FHV?
‘Het is mijn eerste wapenfeit samen met FHV BBDO...’
 
Zit achter het stuur, ik app straks even terug. 
‘Rustig aan, drive safely!’
 
Thanks, dat is weer allemaal goed gegaan :)
Waarom nu beginnen met een divisie voor contentmarketing?
‘Consumenten en consumentenorganisaties spreken merken steeds meer aan op hun maatschappelijke rol. Bedrijven en instellingen die daarover in gesprek willen gaan c.q. voorlichting/informatie willen geven, willen wij daarbij ondersteunen vanuit Untold Stories. Dat kan op veel verschillende manieren. De insteek is journalistiek en niet marketing driven.’
 
Hoe gaan jullie het 'anders' aanpakken? Er is al zoveel mogelijk op dit gebied...
‘Krijg nu bezoek. Later verder!’
 
Prima! Tot later.
‘Dat zit hem vooral in onze manier van kijken naar merken in hun maatschappelijke context; dat is meer dan ooit nodig, denken wij.’
 
Hoe krijgt dat vorm?
‘Welke middelen we inzetten, bedoel je?’
 
Ja precies en hoe jullie het aanpakken. Misschien is er al een voorbeeld in de maak?
‘We zetten alle middelen en media in die je voor branded of corporate journalism in kunt zetten. We werken samen met journalisten, film- en documentairemakers. We zijn al begonnen maar echt nèt dus dat voorbeeld houd ik nog even onder de pet als je het niet erg vind…
Dat ik dat nog eens zou zeggen: 'ik hou het nog even onder de pet'! ;-)‘
 
Ik begrijp ‘t ;-)
Wat is er nog meer 'verborgen' aan de onvertelde verhalen c.q. untold stories?
‘Als ik jou dat zou vertellen, zou ik geen untold story meer overhouden...’
 
Haha, wil je nog iets anders kwijt over de Untold Stories?
‘Als je het dan toch vraagt: we staan te popelen om de bijzondere en oprechte verhalen van vele merken te gaan vertellen!’
 
Spannned, we zijn erg benieuwd...  Verder nog wilde plannen voor de nabije toekomst?
‘Het bruist van de nieuwe energie bij FHV om dit mooie bureaumerk weer tot bloei te brengen. Daar zijn we met 30 m/v dag en nacht mee bezig. Een hoop te doen! Is dat wild genoeg?’
 
Yes, bedankt voor je reactie. Ik zal maar niet zeggen: weltrusten ;-)
‘Jij voor het interview. Ik houd je op de hoogte!
Waarom zou je dat zeggen?’
 
Omdat jullie dag en nacht bezig zijn ;)
Yes we komen elkaar wel weer tegen, bij de Biertuin of elders
‘Leuk, dank en succes bij Fonk!’