‘Meer stopping power bieden aan adverteerders’

11-12-2015 (17:04) - Appen met

Buitenreclame-exploitant JCDecaux introduceert als eerste speler op de Nederlandse markt een nieuw Digital Out of Home-netwerk op straat, middenin stadscentra: het exclusieve Netwerk Métropole. Op 16 december is de officiële presentatie van dit nieuwe netwerk. Tijd om even te appen met commercieel directeur Bart de Vries van JCDecaux. 
 
Hi Bart, dit is Jasper van fonkonline.nl 
Even tijd om te appen?
‘Hij doet t Jasper. Je hoort van mij.’
 
Graag zou ik weten waarom JCDecaux het exclusieve Netwerk Métropole presenteert en wat er zo uniek aan is.
‘Wij presenteren het exclusieve Mupinetwerk Metropole omdat wij onze adverteerders op de beste locaties in Amsterdam en Rotterdam meer stopping power willen bieden en hen de mogelijkheid willen geven om actueel te adverteren. Daarnaast bieden digitale reclame-objecten adverteerders veel creatieve mogelijkheden als inhaken op veranderende weersomstandigheden, adverteren op dagdelen etc. En voor gemeenten brengen digitale buitenreclame vakken als groot voordeel met zich mee dat zij bijvoorbeeld bij calamiteiten razendsnel de bevolking kunnen informeren.
Het unieke aan het netwerk Metropole is dat dit het eerste digitale buitenreclame netwerk in Nederland is dat 24/7 buiten op straat staat. Middenin de stadscentra.
Ook zijn dit de eerste reclame-objecten in Nederland met 84 inch schermen. 
En als laatste durf ik echt wel te zeggen dat de schermen in onze Metropole Mupi's de helderste,  scherpste en mooiste van Nederland zijn.’
 
Je zou het bijna kunnen omschrijven als de beleving van buiten tv kijken, of ga ik dan te ver?
‘Ja. Dan ga je te ver. Consumenten zitten niet te wachten op televisie kijken op straat. Daarom zal de content op onze digitale Mupi's ook korter en dynamischer zijn dan tv commercials.’
 
Ik doel op de beleving: de scherpte van het beeld bijvoorbeeld.
‘Ik denk dat onze Mupi's scherper zijn dan men van tv kent. Iets dat ook veroorzaakt wordt door de lichtsensor die in onze schermen is ingebouwd.Deze zorgt ervoor dat bij fel licht overdag de verlichting feller is en dat dit ‘s nachts als er minder licht nodig is om op te vallen, gedempt wordt.’
 
Wat gaan jullie precies doen en laten zien tijdens de officiële presentatie op de 16e?
‘De mogelijkheden van deze objecten voor adverteerders en gemeenten: crowd control, Amber Alert, bewegwijzering, weerbericht, OV informatie, publiekscampagnes etc.’
 
Is er nog iets dat je kwijt wilt over het nieuwe netwerk?
‘Ja. Ik denk dat met onze entree op de markt van Digital Out of Home dit hele medium een push krijgt. Eindelijk is nu namelijk de combinatie van Digitale buitenreclame en massabereik, DE usp van buitenreclame, mogelijk.’
 
Dank voor je reactie hierop! En natuurlijk veel succes gewenst!
‘Dank.’
 
Ciao for now.