‘Veel bureaus kunnen of durven dit niet’

02-03-2016 (11:26) - Appen met

Contentmarketingbureau Mediatic uit Amsterdam en marketing automation-bureau Peakfort uit Amersfoort gaan nauw samenwerken. De bureaus bieden marketing voor B2B-bedrijven, waarbij zij zich laten belonen op salesleads. We appten met medeoprichter Dennis Mensink van Mediatic om erachter te komen of dit de nieuwe norm in marketing wordt.  

WhatsApp-status: Kom maar door!

Dag Dennis,  Dit is Jasper van fonk, interessant om te horen over jullie samenwerking met Peakfort. Wat gaan jullie precies samen doen?

‘Dag Jasper’

Hi!

‘We combineren strategie, techniek, design, contentcreatie en distributie. Met deze 'machine' helpen we b2b-bedrijven aan concrete (sales qualified) leads.’

Jullie gaan (alleen?) belonen op salesleads, hoe werkt in de praktijk? hoe werkt dat?

‘Zowel Mediatic als Peakfort is goed thuis in b2b.  We willen inderdaad zoveel mogelijk op output laten afrekenen. Mediatic deed dat al veel, maar samen gaan we nog veel verder. Door in de beginfase een goede business case neer te zetten en alle elementen goed aan elkaar te verbinden, durven we dat aan.’

Geen leads betekent geen factuur?

‘De kracht van Mediatic zit in de inhoud, het journalistieke DNA en echt goede content. Peakfort is heel ver in marketing automation (techniek en design). Dat is inderdaad wat we met veel klanten afspreken: geen leads, geen factuur. Dat laatste betekent uiteraard dat we ons lot aan dat van de klant verbinden. Dus ook dat niet alleen de klant snel kan groeien, maar wij zelf ook.’

In het persbericht hebben jullie het over de nieuwe norm in marketing, gaat het hier naar toe verwacht je? Alleen op basis van prestaties werken...

‘Ik schat in dat niet veel bureaus dit kunnen of durven. Maar het is wel waar in de markt veel vraag naar is. Uiteindelijk gaat het er bij marketing om dat sales het makkelijker krijgt. En de afdeling marketing dient haar uitgaven ook te verantwoorden – en terecht. Bovendien zorgen de nieuwste ontwikkelingen ervoor dat alles transparant is en dat er veel mogelijk is. Maar dan moet je de processen wel goed inrichten.’

Een tipje van de sluier van jullie eerste gemeenschappelijke project?

‘Lastig. Er lopen er verschillende en ik wil niet zomaar namen noemen. Aardig is wellicht dat we het concept ook voor onszelf toepassen. Uiteraard. Binnenkort kan ik hier wel eens verder op in gaan - ook met klantnamen.’

Houd me op de hoogte!

‘Doe ik!’

We zijn benieuwd hoe het jullie verder vergaat. Wil je nog iets anders met de wereld delen over de nieuwe samenwerking?

‘Ik kan het even niet bedenken. Wellicht dat het zowel voor de klant als voor onszelf erg prettig werkt, omdat we er echt als partners in zitten. We moeten wel zeggen waar het op staat. Dan komen de resultaten en dat geeft erg veel energie.’

Bedankt, succes en tot sprekens.

‘Graag gedaan. Jij ook bedankt.' 

Ciao for now

‘Merci. Groeten!’