WhatsAppen met Klaas Weima

31-05-2016 (11:14) - Appen met

Voor een activatiebureau dat zo succesvol is, horen we bijzonder weinig van Energize. Er zijn weinig bureaus die zo introvert zijn als het bureau dat werd opgericht door Klaas Weima. Voor ons een goede reden om Klaas te vragen of dit een bewuste keuze is en hoe het eigenlijk met hem en met Energize gaat. Zoals gebruikelijk bij Fonk, deden we dit via de WhatsApp.
 
WhatsApp-status: Navigating the world
 

Hallo Klaas, heb je even tijd voor een WhatsApp interview?
Yes, geef me nog 8 minuutjes ??
 
Ik kan je er zelfs 10 geven als je die nodig hebt
(7 minuten later) Ik ben er hoor! Moest nog even het contract van een nieuwe collega tekenen :-)

Dat klinkt goed. Is dat een manier om te zeggen dat het goed gaat met Energize?;)
Ja! Een van de manieren inderdaad.
 
Het gaat op meerdere fronten goed?
Inderdaad. We hebben afgelopen jaar gebouwd aan het juiste team. De sfeer is top! We maken de afgelopen twee jaar een enorme groei door. Onze propositie 'bureau voor verdiende aandacht' slaat aan. We zijn klaar om onze ambities waar te maken.
 
Alles loopt op rolletjes dus. Wat voor ambities zijn dat precies?
We geloven dat merken zich menselijker moeten gedragen. We helpen hier merken bij. Dat doen we niet alleen maar door middel van campagnes die het delen waard zijn, maar ook door middel van content. Die combinatie is spannend en versterkt elkaar. We willen met Energize Champions League spelen. Door zichtbaar, maar bovenal effectief werk temaken.
 
Dat lijkt zijn vruchten af te werpen. Wat is volgens jou de Champions League in de bureauwereld?
CL is je nek durven uit te steken. Je bureau opnieuw uitvinden. Innoveren. Maar vooral waarmaken wat je belooft. Daar hoort een winnaarsmentaliteit bij!

Je nek uit durven steken, en af en toe ook uit je nek lullen? ;)
Hahaha. Nee, ik ben niet van het slap geouwehoer.
 
Maar een beetje bravoure heb je wel nodig toch?
Eens! Maar dat is anders dan kletsen zonder purpose.
 
True. De Champions League gaat gepaard met veel media-aandacht, het is een plek in de spotlights. We horen echter vrij weinig van jullie, is dat een bewuste keuze?
Ik hoor andere berichten uit mijn netwerk ;-) We focussen juist erg op PR. Zo lanceerden we vorig jaar CMOtalk. Onze eigen maandelijkse talkshow icm Tijdschrift voor Marketing (sorry). Moet je eens kijken: cmotalk.nl. En onze merkcampagne voor BLG Wonen kan je ook niet ontgaan zijn...
Maar nee, we kopen geen aandacht voor onszelf. We moeten het verdienen! En dat kan altijd beter.

Kan het zijn dat dat een strategisch voordeel heeft? Soms heb ik het idee dat mensen bepaalde merken of bedrijven wantrouwen, juist omdat ze zoveel geld uitgeven aan marketing en reclame in plaats van aan de kwaliteit van het product.
Je hebt als merk wel zichtbaarheid nodig. En aandacht wordt lastiger te verdienen met 5.000 commerciële prikkels per persoon per dag. Het gaat erom dat je als merk waarmaakt wat je belooft. Daar kom je met enkel een leuke ATL-campagne niet mee weg.

We zijn nu wel benieuwd wat we de komende tijd allemaal van jullie kunnen verwachten. Waar zijn jullie zoal mee bezig momenteel?
Op dit moment komt veel werk op ons af voor PLUS. Daarnaast zijn we bezig met een najaarscampagne voor BLG, en nieuw werk voor het Mauritshuis. Voor onze nieuwe klant GSK, gaan met Sensodyne de grens over. En er komt een grote activatie voor Aquafresh aan. En nog een paar die ik niet kan noemen, vanwege in dikke NDA ;-)
 
Integriteit is een groot goed;)
Een van de basisvoorwaarden van verdiende aandacht ;-)
 
Klinkt veelbelovend allemaal, we wachten met spanning af. Tot die tijd is geen bericht goed bericht?
We houden je op de hoogte!
 
Uitstekend. Misschien nog belangrijker: Hoe is het met jou persoonlijk? Het wordt nog niet te veel allemaal?
Nee hoor, ik doe het natuurlijk niet alleen. Robin Pas is nu een jaar aan boord en dat gaat als een speer. En natuurlijk alle 20 Energizers die hetzelfde doel nastreven. Dat geeft veel energie!
Trouwens. Complimenten over dit leuke format. Kunnen veel bladen van leren ;-)
 
Goed om te horen! en bedankt! Van veren in een niet nader te noemen lichaamsdeel kun je er nooit genoeg hebben:) En natuurlijk heel erg bedankt dat je even tijd voor ons vrij wilde maken. Heel veel succes nog de komende tijd en we spreken elkaar vast nog wel.
Heel graag gedaan. Tot Cannes?
 
Die kans is zeker aanwezig!
Mooi, vergeet de zonnebrand niet ;-D