WhatsAppen met Simon Neefjes

26-05-2016 (13:14) - Appen met

Simon Neefjes is CEO van TBWA/Neboko. Het bureau sleept de ene prijs na de andere binnen, dit is te danken aan succesvolle campagnes, zoals het moestuintje van de Albert Heijn. Aan de vooravond van de uitreiking van de SAN Accenten spraken we met Simon, die net terug is uit Singapore, over prijzen, successen en ambities. 
 
Whatsapp-status: Available
 
Hallo Simon, heb je even tijd om met ons te appen?
Ja.
 
Leuk! Hoe was het in Singapore?
Leuk, inspirerend en warm!
 
Geen last van een jetlag?
Vanochtend om 7 uur geland, dus nog niet.
 
Werk, vakantie, of een combinatie van die twee?
Ik was er slechts 41 uur voor onze TBWA Leadership Meeting.
 
 
 
 
Dat ziet er prachtig uit. En dan vanavond direct door naar de uitreiking van de SAN Accenten?
Die sla ik even over: family time.
 
Begrijpelijk.
Dank je.

Je hebt de afgelopen jaren ook genoeg prijsuitreikingen meegemaakt. Gaat dat niet vervelen?
Ja, alleen zijn we dit jaar na een wat zwakker jaar ervoor wel weer helemaal terug met in alle prijzen Goud: Loeki, ADCN, Esprit en meeste SAN-nomi's.

Welke was de mooiste?
De breedte over alle prijzen en opdrachtgevers.
 
Ontbreekt er nog iets op je verlanglijstje?
Nee, de kunst zit 'm in bezig zijn met nu en morgen. Blijven innoveren en investeren in talent.

Hoe doe je dat zo efficiënt mogelijk?
Alert zijn op ontwikkelingen. 2 jaar geleden hebben we Mobile Strategy overgenomen, vorig jaar Vidiboko online video gestart (2015 ruim 90 video's!) en begin dit jaar Disruption Live (realtime insight zoeken). Onze werkzaamheden veranderen snel - dat houdt de baan uitdagend en leuk.
 
Wat voor concrete ambities heb je nog?
We zijn marktleider in een zeer snel veranderende markt. De concurrentie op content maken komt van alle kanten. Snel aanpassen met als vaste pijlers Disruption, Creatie en plezier met als ambitie toch weer verder te groeien.

Wat betekent die groei precies? Meer campagnes, meer geld?
Structurele groei in omnichannel en dat moet natuurlijk wel winstgevend zijn!
 
No money, no fame
No profit no job for me!
 
Haha, de keiharde wetten van het ondernemen. Jullie moestuintjes campagne was een groot succes, jullie wonnen er onder meer Esprix goud mee. Hoe kijk je terug op deze campagne?
Ik vind het mooi dat Albert Heijn met zo'n grootschalige campagne de bewustwording rondom eten bij kinderen vergroot. Everybody Appie!
 
Wat is de houdbaarheidsdatum van die campagne?
We zijn net begonnen!

Betekent dit dat de moestuintjes nog enkele jaren terug zullen komen?
No comment...
 
Die verrekte mediatraining ook altijd.
Tja.
 
Als Sven Kramer goud pakt op de Olympische Spelen, kijkt niemand ervan op. Het is pas bijzonder als hij niet wint. Het verwachtingspatroon is dus erg hoog, is dat bij jullie ook zo?
Ja, maar je kunt niet altijd winnen, gewoon hard blijven doorwerken. Nu we het er toch over hebben, ik moet weer aan de slag.
 
Werk gaat altijd voor. Dankjewel voor je tijd en veel succes vanavond. Ben je nog wel een klein beetje zenuwachtig?
To be honest niet echt. We zijn lekker bezig. Maar andere partijen ook. JWT geen ik ook een goede kans.
Geef bedoelde ik natuurlijk.

Obviously. Nogmaals hartelijk dank en succes met het moment dat de jetlag erin knalt.
Thanks! Een erg leuke en snelle manier van interviewen. Groet en succes!