NIVEA Nederland steunt Voedselbank met landelijke actie

28-02-2022 (13:20) - Marketing

De komende twee weken doneert NIVEA bij aankoop van elk 1+1 actieproduct bij Etos, een product aan de Voedselbank. Het initiatief is onderdeel van NIVEA’s wereldwijde #ShareTheCare campagne, die mensen inspireert om voor elkaar te zorgen en elkaar te helpen.
 
Op basis van voorgaande acties is de verwachting dat NIVEA ongeveer 160.000 producten* zal doneren aan de Voedselbanken in Nederland. De uiteindelijke producten worden gekozen in samenwerking met de Voedselbank en zo afgestemd op de behoeften van hun klanten. De actie loopt van 28 februari tot en met 13 maart in alle filialen van drogisterij Etos.
 
Leo Wijnbelt, voorzitter Voedselbanken Nederland: Armoede omvat veel meer dan te weinig geld voor eten, want ook persoonlijke verzorgingsproducten, zoals shampoo en handzeep, kunnen veel van onze klanten zich niet veroorloven. De behoefte aan dit soort producten is groot. Daarom zijn we ontzettend blij om de handen ineen te slaan met NIVEA. Met de landelijke omvang van deze doneeractie en het feit dat we het aanbod kunnen afstemmen op de behoeften van onze klanten, kunnen we velen van hen helpen.”

 


Bureaus

Media

Economisch