WhatsAppen met De Kerstman

22-12-2016 (13:48) - Appen met

Als iemand verstand zou moeten hebben van marketing, dan is het De Kerstman wel. Geen feest is marketingtechnisch zo goed opgezet, en levert zo veel geld op, als het kerstfeest. Cadeaus vliegen de toonbank over en ieder bedrijf doet volop mee aan de kerstgekte. Kennelijk gaat de beste man goed met zijn tijd mee, want wij vonden hem bereid om ons te woord te staan via de WhatsApp.
 
WhatsApp-status: Ho ho ho!!

Hallo Kerstman. Jaap hier, van Fonk.
Ho, Ho, Ho Jaap!
 
Heb je (mag ik je zeggen) in deze drukke tijden nog even tijd om met ons te WhatsAppen?
Nauwelijks, maar vooruit.
 
Wat leuk! Meteen een belangrijke vraag: Kan onze redactie nog leuke verrassingen verwachten rond de kerstdagen?
Die verrassing heb je toch al gekregen, mag ik hopen? Christmas cookies en wijze woorden over je carrièreverloop? Of zit daar zo'n slavendrijver van een hoofdredacteur die alleen maar woorden telt en moet ik voor je aan de bak?

Het leven van een freelancer gaat tegenwoordig niet over rozen, volg je het nieuws niet de rest van het jaar?
Welnee man, daar word ik niet voor ingehuurd! Ik verschijn op feesten en partijen en tracht redelijk nuchter te blijven.
 
Het marketing- en communicatie nieuws gaat ook aan jou voorbij?
Ho, ho, daar weet ik wel wat van, Jaap. Al was het maar omdat ik mezelf elk jaar weer moet verkopen. Een miljoenen business is het, joh! Gaat me best wel goed af, de laatste jaren. Jullie daarentegen slaan de plank nogal eens mis, begreep ik.

Verklaar je nader?
Om te beginnen die uitglijer met die Fred Moolhuijsen en z'n Good Life Agency. Ik schrok me wezenloos want vreesde dat er concurrentie op komst was. Ik bedoel maar, een mens kan z'n geld maar een keer uitgeven. Had ik net Sinterklaas onder de duim, komt er zo'n beunhaas bij die geld van mijn budget snoept. Ik kreeg zowat een hartverzakking en was acuut toe aan een stevige borrel.

Ja dat was wel wat pijnlijk ja. Mijn excuses. Ben je een stevige drinker?
Ja, wat zal ik zeggen... Als het erop zit op 27 december meld ik me waarschijnlijk aan bij die Schothorst. Zo'n oud reclamejongen die nu geld slaat uit verslaafden. Maar eerst even afwachten hoeveel er aan mijn strijkstok blijft hangen dit jaar. Want die Schothorst is duur, Jaap. Dat heb je met reclamejongens van de oude stempel. Proost!

Tsjah, jij zult het weten. Je bent een marketingmachine pur sang, dat lijkt in Nederland ieder jaar beter aan te slaan.
Dank je, Jaap. Op 2017 dan maar!

Zes keer proosten in één WhatsApp-gesprekje, wellicht niet heel verstandig voor iemand die iedereen kent. Maar bedankt voor deze leuke scoop. Heb je nog een laatste boodschap voor onze lezers?
Merry X-Mas en mogen al jullie lezers flinke marketingbudgetten voor 2017 reserveren. Ho, Ho, Ho!

Dit is de mooiste kerstboodschap die ik dit jaar heb gehoord. Hartelijk dank voor je tijd en onze mooiste groeten aan Rudolf!