WhatsAppen met Kerrie Finch

16-06-2016 (18:43) - Appen met

We kennen Kerrie Finch als oprichter van FinchFactor. Met het Lions Festival voor de deur komt de komende tijd vooral haar bijdrage namens Orange Lions, maar met name het feit dat ze Nederland representeert op het festival onder een vergrootglas te liggen. We appten met deze ‘woman on a mission’.
 
WhatsApp-status: Curiously Fresh
 
Hallo Kerrie! Hoe is het leven vandaag?
Hey! Het is een gekkenhuis vandaag. Ik ga morgen naar Cannes en er moet nog een bult voorbereid worden voor ik ga vliegen.  Ik ben gevraagd als host bij een van de Lions Health stages op Zaterdag. Daarna de Forum Stage op Dinsdag, gevolgd door een paneldiscussie. Dit alles samen met 8 cliënten waar we mee te maken hebben in Cannes. Duim voor me ;-) 
 
Maar het is allemaal voor een goed doel toch?
Als Nederlandse vertegenwoordigers voor het Cannes festival verdedigen Leendert Mulder en ik creativiteit die in, door en voor Nederland is gemaakt. Ik ben trots op Amsterdam in het bijzonder en de industrie aldaar. Deze gemeenschap staat schouder aan schouder met creatieve centra in heel de wereld. What's not to love. Check out @OrangeLionsNL.
 
Denk je dat we België dit jaar kunnen verslaan? ;)
Natuurlijk! COME ONNNNNNNN! De Belgen dwingen ons tot het uiterste, maar ja, we kunnen de vloer met ze aanvegen. (Zei ik dat hardop?) 
 
Het geluid van mijn telefoon doet dat wel vermoeden;) Wat zijn je hoofddoelen, naast het verslaan van de Belgen?
In Cannes? In leven blijven tot zondag de 26ste, wanneer ik weer terugvlieg naar Amsterdam. Ik wil zoveel mogelijk meekrijgen van het festival als ik kan. Het is een indrukwekkende line-up van sprekers en ik ben erg benieuwd wat de eerste editie van Lions Entertainment mij gaat brengen. Al Moseley van 180 Amsterdam gaat dinsdag praten over ‘Roman emperors to Roman orgies’. That's gonna kick ass. En MediaMonks staat woensdag op het podium om te praten over VR. Ieder jaar weten ze het publiek weer op indrukwekkende wijze te inspireren. 
 
Heb je speciale taktieken om de aandacht te trekken van grote international bedrijven?
Als klanten voor FinchFactor?

Dat, en als onderdeel van de ‘Nederlandse missie’.
Orange Lions ondersteund The Embassy of Dutch Creativity, dat goed heeft voortgeborduurd op het werk van vorig jaar. Mijn taak is om hen te blijven aanmoedigen om ervoor te zorgen dat international merken en bureaus betrokken raken. Anders praat Nederland alleen met Nederland en dat kunnen we thuis ook wel doen. 
Wanneer het aankomt op het ontwikkelen van wereldwijde business, hebben we het geluk dat we geweldige merken en bureaus aantrekken door mond-op-mond-reclame. Onze klanten komen overal vandaan. Variërend van LA, Singapore en London tot New York, Stockholm en São Paulo. We creëren impact voor onze cliënten, we bouwen aan hun reputatie. Het doet deugd om te weten dat er merken over de hele wereld zijn die daar potentieel ook van willen gebruik maken. 

Dit is het tweede jaar voor de Embassy, kun je nu al stellen dat er progressie is geboekt?
Ja, zeker wel. De mensen achter de Embassy, voornamelijk Kyra Roest, Bert Hagendoorn en Dinesh Sonak, hebben goed ingespeeld op de winsten en de uitdagingen van vorig jaar, vind ik. Leendert en ik zijn blij dat we dit jaar kunnen helpen om de missie te kunnen uitbreiden naar een breder, internationaler publiek. Afgelopen jaar was een goede start. Ik ben trots op alle activiteiten die Nederland een centrale rol geven in een meer internationaal debat over uitmuntende creativiteit.
 
Als je thuis bent gearriveerd op de 26ste, wat is dan het eerste waar je over zal dromen tijdens je eerste post-Cannes nacht?
De 24-7 toegang tot rosé niet meegerekend?
 
*andere dromen dan je standaard dromen.
*Aaah. 
Ik schakel direct over naar het organiseren van het post-Cannes event THE ONE THAT GOT AWAY op 30 juni. Het event wordt gepresenteerd door Orange Lions en ADCN. We hebben juryleden en special gasten. Vorig jaar hadden we 450 man publiek. Dit jaar hebben we ruimte voor 700 mensen in het Musiekgebouw aan 't IJ. Zie ik je daar? Heb je je ticket al gereserveerd?
 
Helaas kan ik er niet bij zijn, dus ik focus me 100% op Cannes. 
#loser ;-) Je zult een geweldig event missen.

Is er iets wat je tegen de ‘Fonkfollowers’ wil zeggen voor we afscheid nemen?
Geniet van Cannes als je in staat bent erheen te gaan. Kom in ieder geval vooral naar ons evenement op de 30ste. Het wordt waanzinnig.
Ik leef op mijn telefoon, dus dit was erg leuk om te doen. Dankjewel dat je tijd voor me kon vrijmaken. WhatsApp interviews zijn ‘the way forward’. Geniaal.
 
Jij bedankt voor het vrijmaken van tijd voor ons ;) Alvast een geweldige tijd in Cannes gewenst en help ons alsjeblieft de Belgen te verslaan! 
We are soooooooooo gonna win.