Vandejong achter merkstrategie AFK

11-01-2013 (08:08) - Bureaus

Branding agency Vandejong heeft voor het Amsterdamse Fonds voor de Kunst een nieuwe merkstrategie ontwikkeld waarbinnen het fonds zich voortaan simpelweg profileert als ‘AFK’. 
 
Het AFK wil met de nieuwe positionering nog meer aandacht genereren voor de belangrijkste missie van het fonds – ‘het verrijken van Amsterdam met cultuur’. Naast het ontwikkelen van de merkstrategie maakte Vandejong een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Ook tekende het bureau voor de nieuwe website van het AFK die geoptimaliseerd is voor tablets. Op 8 januari is deze feestelijk gelanceerd. 

‘Via culturele blogs, stadsnieuws en een maandkalender van ondersteunde projecten wordt er over en via de inhoud zichtbaar wat het AFK doet met de stad en haar bewoners. Daarnaast is de aanvraagprocedure vereenvoudigd: formulieren zijn overzichtelijker en de aanvrager krijgt geen stapels met voorwaarden. Keep it simple was het uitgangspunt en daar hebben we ons aan gehouden,’ aldus Franklin de Bekker, interactive director van Vandejong. 

 


Media

Marketing

Economisch