Acht wow-momenten voor MediaMonks bij Webby's

26-04-2017 (13:14) - Bureaus

Het Nederlandse creatieve productiebureau MediaMonks heeft deze week maar liefst acht awards in de wacht gesleept; het hoogste aantal Webby Awards dat MediaMonks tot noch toe in één jaar heeft behaald. The Webby Awards wordt door The New York Times geprezen als ‘de grootste onderscheiding van het internet’, het is een van de langst staande award programma’s binnen de digital culture.

People’s Choice 
De Monks hebben onder andere een Webby Award en een People’s Choice Award gewonnen in de categorie Online Film & Video, VR: Cinematic or Pre-Rendered (Branded) voor hun project Greenpeace: A Journey to the Arctic; voor Helping Heart in de categorie Mobile Sites & Apps en Technical Achievement; en voor Uber: Where To? in de categorie Advertising & Media, Product & Services.

Het creatieve productiebureau heeft ook een People’s Voice Award gewonnen voor het project Bullying in Virtual Reality in de categorie Advertising & Media, Best Cause Related Campaign, en een Webby Award voor Samsung: DISCOVR the World in de categorie Online Film & Video, Travel & Adventure. 
 
9% genomineerd
The Webby Awards is niet alleen een van de award shows die al het langst bestaat, het is ook een van de meest competitieve award programma’s. Jaarlijks krijgt de organisatie meer dan 13.000 inzendingen uit 70 landen; uiteindelijk wordt daarvan maar 9% daadwerkelijk genomineerd. 
 
bekroond Webby-werk
Webby Winner & People’s Choice - Greenpeace: A Journey to the Arctic Category: Online Film & Video - VR: Cinematic or Pre-Rendered (Branded) 
Webby Winner & People’s Choice - Helping Heart, N=5, Category: Mobile Sites & Apps - Technical Achievement
Webby Winner - Samsung: DISCOVR the World, Cheil Germany. Category: Online Film & Video - Travel & Adventure
Webby Winner & People’s Choice - Uber: Where To? Category: Advertising & Media - Products & Services
People’s Choice - UR: Let Us Bully You, In Virtual Reality, McCann Stockholm. Category: Advertising & Media - Best Cause Related Campaign. 

De winnaars worden maandag 15 mei bij Cipriani op Wall Street in New York ceremonieel geëerd.
 

Media

Marketing

Economisch