ADCN presenteert multi talented jury voor 2017

19-01-2017 (16:19) - Bureaus

ADCN heeft de Jury voor de ADCN Awards 2017 bekendgemaakt. De Lampen zijn de Nederlandse vakprijzen voor creativiteit en 'craft' in communicatie. In de jury zitten dit jaar naast vele Nederlandse topcreatieven en ADCN Hall of Fame-leden ook bijzondere gastjuryleden, waaronder designer Bruce Duckworth (voorzitter van D&AD in London), tech-ondernemer Boris Veldhuijzen van Zanten (The Next Web), Fotograaf des Vaderlands Robin de Puy, Oscar-winnaar Armando Bó (Birdman), Top Notch oprichter Kees de Koning en filmregisseur Dougal Wilson (bekend van onder andere de John Lewis reclame). 


De ADCN Jury vertegenwoordigt alle creatieve disciplines in Advertising en Design. Voor het eerst heeft ADCN speciale ‘craft’ juries, om de verschillende ambachten in het vak, zoals strategie, filmregie, fotografie, sound design, illustratie en animatie, een mooi podium te geven. ADCN lanceert naast de Advertising, Design en Craft Lampen dit jaar ook Next: next generation creativity in de categorieën Talent, Technology en Impact.


verrassende outsiders
ADCN directeur Dinesh Sonak: ‘Wij hebben een creatief zeer diverse en excellente jury samengesteld. Alle creatieve disciplines zijn op het hoogste niveau vertegenwoordigd. De diversiteit qua disciplines en achtergronden staat symbool voor de ontwikkeling van ons vak en ADCN en voor de rijkheid van de Nederlandse creatieve industrie. In deze jury zit een record aantal winnaars van ADCN Lampen, Dutch Design Awards, D&AD Pencils, Cannes Lions en Webby Awards. We hebben een aantal verrassende outsiders en buitenlandse gastjuryleden uitgenodigd. Het doel hiervan is het verhogen van de kwaliteit en objectiviteit van de jurydiscussies, het op de kaart zetten van Nederlandse creativiteit, en het verhogen van de lat om een Lamp te winnen. We zijn zeer trots op deze combinatie van topcreatieven en dankbaar aan iedereen die deelneemt of heeft bijgedragen aan de jury.’


zichtbaarder

ADCN co-voorzitter David Snellenberg (Dawn): ‘We willen met de ADCN echt dicht op de huid van de tijd zitten, en dat betekent dat ons vak uit de coulissen moet en zichtbaarder moet zijn voor een breder publiek. De introductie van de Impact Lamp is daar het beste voorbeeld van: creativiteit die verder gaat dan een eendagsvlieg of een PR stunt, maar die daadwerkelijke impact heeft op de business van je klant enerzijds en de samenleving ‘as a whole’ anderzijds.’  


Volgende week maakt ADCN de jury voor de Impact Lamp bekend. Het complete overzicht van de jury vind je hier.

 


Media

Marketing

Economisch