Adeptiv en labels Yourzine en Searchresult worden Springbok

09-11-2021 (10:21) - Bureaus

Springbok, het van oorsprong Belgische digitale agency, gaat vanaf nu door onder deze naam namens alle merken die onder haar vlag vallen. Het gaat hierbij om Adeptiv - met daaronder de labels Searchresult en Yourzine - en Rise + Shine in België. In totaal werken er meer dan 280 mensen voor Springbok, verspreid over Mechelen, Brussel, ‘s-Hertogenbosch, Utrecht en Amsterdam.
 
Springbok is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Eind 2020 werd Adeptiv overgenomen waardoor in één klap een digitale marketing-speler ontstond die qua bereik en omvang stevig in de Nederlandse en Belgische top 5 staat. Die trend heeft tijdens het corona jaar doorgezet - alle merken in de groep zien gezonde groei en aansprekende namen als Nissan, Honda, Burger King en Sligro werken sinds kort met Springbok.
 
Springbok’s propositie, een data-gedreven aanpak waarin waarde wordt gecreëerd door mensen, merken en hun marketing partners aan elkaar te verbinden, slaat aan. De aangekondigde naamswijzigingen zijn een logisch gevolg van de samenwerking en integratie.
 

Oprechte verbindingen

"De kern van ons succes is dat we oprechte verbindingen leggen - tussen merken en haar klanten, maar ook tussen onze teams en die van de klant en hun andere marketing partners. Die persoonlijke en onbaatzuchtige aanpak zal, nu iedereen dezelfde visitekaartjes heeft, alleen maar verder ontwikkeld worden," zegt CEO Kim Verhaeghen.
 

Verdere overnames

Springbok oriënteert zich momenteel op verdere strategische overnames om de digitale en branding offering te verdiepen. Het doel van de onderneming is niet om een one-stop-shop te worden, maar om een digitale renaissance te ontketenen waarin moderne marketing tools niet worden gebruikt om zielloze omzetgroei te stuwen, maar om merken en culturen te creëren voor de lange termijn. Vanuit België en Nederland zet het bedrijf stappen om vanuit een stevige basis, specialistische kennis en met een blik op de toekomst wereldmerken te helpen bij het vertellen van hun digitale verhaal.

Media

Marketing

Economisch