Bertolli kiest DDB Unlimited

07-07-2021 (12:23) - Bureaus

DDB Unlimited gaat werken voor Bertolli. Enrico-Glasbest, eigenaar van het bekende Italiaanse foodmerk, heeft het account na een strategische en creatieve pitch ondergebracht bij het bureau.
 
DDB Unlimited zal een nieuwe campagne uitrollen, waarmee verder gebouwd wordt aan de traditionele Italiaanse roots en waarbinnen productinnovaties geïntroduceerd zullen worden.
 
Dick van der Lecq, ceo DDB Unlimited: “Bertolli is een iconisch merk, opgericht in Lucca in 1865, dat veel authentieker is dan men soms denkt. Daar gaan we met de nieuwe campagne verandering in brengen .”
 
Begin dit jaar nam het Nederlandse Enrico-Glasbest het Bertolli portfolio over van Unilever. Aleks Fiege, Directeur Marketing & NPD over de keuze voor DDB Unlimited en de toekomst plannen van het merk: “We hebben grote ambities met Bertolli en DDB Unlimited heeft ons overtuigd met een ambitieus, strategisch en creatief sterk voorstel. We kijken enorm uit naar de samenwerking en het resultaat waarmee we weer naar de Italiaanse roots van het merk gaan.”
 
Het is de bedoeling dat de eerste nieuwe campagne uitingen in het 4e kwartaal van dit jaar zullen verschijnen. De olijfolie en margarines vallen buiten de scope van deze campagne.
 

Over Bertolli

Bertolli produceert traditionele Italiaanse delicatessen sinds 1865. In dat jaar openden Francesco en Caterina Bertolli in het Toscaanse Lucca een winkel onder hun huis waar ze hun zelf geproduceerde olijfolie verkochten. Na overname van het bedrijf door Unilever in de jaren 90 groeide Bertolli uit tot een internationaal merk. Unilever verkocht eind 2008 de olijfolie- en azijndivisie van Bertolli aan het Spaanse Grupo SOS. In januari 2021 verkocht Unilever haar Europese business en merkrechten aan Enrico-Glasbest.
 

Media

Marketing

Economisch