Blue Band slaat handen ineen met Chuck Studios

11-05-2021 (10:00) - Bureaus

Chuck Studios, de enige wereldwijde food advertising specialist, is gevraagd om voor Blue Band een nieuwe Culinaire Identiteit te ontwikkelen. Na de aankondiging begin april dat het in Amsterdam gevestigde bedrijf met vestigingen in LA, Londen en Moskou, Unox onder loep neemt, volgt vandaag een tweede stuk cultureel erfgoed: Blue Band. Upfield, het bedrijf achter de plant-based spreads, heeft behoefte aan een duidelijk en consistent playbook rondom het in beeld brengen van haar producten en vertrouwt dit werk toe aan Chuck Studios dat naast haar productiewerkzaamheden steeds meer strategische diensten aanbiedt.
 
Een Culinaire Identiteit is een manier voor food brands om voedsel tot een distinctive brand asset te maken. Het biedt merken een set van regels die vertelt hoe voedsel eruit ziet in reclames, maar ook hoe voedsel beweegt en in welke wereld het leeft - allemaal met als doel om heldere en onmiddellijke merkassociaties op te roepen. Volgens Chuck Studios is dit een van de grootste blind spots in food marketing vandaag de dag.
 

Margarine

Een van de uitdagingen voor Blue Band is dat margarine vaak alleen maar wordt gezien als plaksel voor andere ingrediënten, terwijl het essentiële vetten en vitamines bevat. Chuck Studios zal onderzoeken en adviseren hoe deze boodschap het beste in beeld kan worden overgebracht onder meer door op de stoel van kinderen te gaan zitten en te kijken wat er gebeurt.

Media

Marketing

Economisch