Brandmake lanceert online tekstservice wefraze

19-06-2018 (12:41) - Bureaus

Reclamebureau Brandmake introduceert wefraze, een nieuwe online service waarmee ondernemers hun teksten kunnen laten verbeteren. Documenten kunnen via de site worden geupload en vervolgens worden ze door een team van tekstschrijvers onder handen worden genomen.


Creative director Bas van Veen ziet dagelijks bedrijven en organisaties worstelen met hun teksten: “Onze klanten schakelen niet voor elk document of presentatie een copywriter in. Ze schrijven hun eigen vacatureteksten, rapporten en zelfs webcopy. In het beste geval laten ze hun tekst nog even lezen en controleren door een collega met taalgevoel. Maar de kwaliteit van zakelijke teksten blijft onder de maat. We zagen een enorme behoefte aan een snelle en betaalbare oplossing. Daarom hebben we wefraze opgezet.”

 

verder dan fouten verbeteren

Wefraze belooft foutloze en beter leesbare tekst. Van Veen legt uit hoe dit werkt: “Onze redacteuren zijn bovengemiddeld goede schrijvers en prima in staat om foutloze teksten te produceren. Wat wefraze zo bijzonder maakt, is dat we verdergaan dan alleen maar fouten verbeteren. Dat kan een spellingchecker tot op zekere hoogte ook. We hebben een methode ontwikkeld waarmee onze schrijvers heel eenvoudig enorme verbeteringen kunnen aanbrengen in elke tekst. Actief schrijven, informatie ontdubbelen, ritme aanbrengen door woord- en alinealengte af te wisselen, informatie in de juiste volgorde zetten en minder wollige taal gebruiken zijn de belangrijkste schrijfregels die we toepassen. Dat klinkt makkelijk, maar ga het zelf maar eens doen.”

 

mensenwerk

De teksten worden herschreven door professionele tekstschrijvers. Managing Director Dennis Schouten legt uit wat de kracht is van wefraze: “Wefraze is mensenwerk. We hebben een eigen team van tekstschrijvers: van jonge talenten tot ervaren copywriters. Allemaal taalfanaten met een communicatieachtergrond. Dit schrijfteam is het hart van wefraze en daar investeren we continu in: van werving en selectie tot opleiding.”


 


Media

Marketing

Economisch