Building Blocks zet voet aan Nederlandse grond met overname Tricode

11-07-2017 (09:00) - Bureaus

Global digital agency Building Blocks (part of Dept) heeft Tricode, een leverancier van Customer Experience Management oplossingen, overgenomen.
 
 
Met deze overname versterkt Building Blocks haar technische slagkracht en wordt de dienstverlening verder uitgebreid in Nederland en Macedonië. In totaal komt het aantal Building Blocks medewerkers nu uit op 150 en wordt de omzet vergroot van 10 miljoen naar 14 miljoen euro. Daarbij wordt het aanbod versterkt met Java-oplossingen als Adobe Experience Manager, Magnolia, en de e-commerce oplossing Intershop. Jasper van de Luijtgaarden, CEO van Building Blocks. "De samenwerking gaat ons helpen onze doelstellingen te bereiken en onze aanwezigheid in de Benelux-en Balkan te vergroten, terwijl we tegelijkertijd onze technische kennis kunnen ontwikkelen."
 

geweldige stap
Evert Jan van Schuppen, CEO van Tricode: "Dit is een geweldige stap voor ons bedrijf en onze klanten, die kunnen profiteren van de verschillende diensten die Building Blocks en het bredere Dept netwerk kunnen aanbieden, inclusief advies en strategie, design en online marketing.”
 

consistente groei
Tricode is opgericht in 1999, heeft meer dan 60 medewerkers en is gevestigd in Veenendaal, Nederland en Skopje in Macedonië. Het bureau werkt met klanten als Liberty Global, Koninklijke Bibliotheek en Rabobank. Building Blocks is opgericht in 2007 en wereldwijd actief in Manchester (UK), Zaragoza en Boston (USA). In de afgelopen jaren heeft Building Blocks een consistente groei doorgemaakt, met 2016 als meest succesvolle jaar tot nu toe dankzij een omzetstijging van 34%. De klantenkring omvat wereldwijde merken zoals Triumph Motorcycles, Yara International en Kaspersky Labs.

Media

Marketing

Economisch