Bureau Glue introduceert product voor creatief proces

20-05-2021 (16:51) - Bureaus

De ontwikkeling van een nieuw merkidee, campagne of een ander creatief project is vaak een emotionele rollercoaster voor marketeers en hun bureau. Waar nog met frisse energie en inspiratie gestart wordt, zorgen verschillende perspectieven op de doelstellingen, andere manieren van werken, beperking in tijd en budget en een grote hoeveelheid revisie- en afstemmingsrondes vaak voor wederzijds onbegrip en irritatie bij marketeers en hun bureaus gedurende het proces. Daarom gaat Glue dit anders aanpakken.

Katja Bauer en Jochem Reinders Folmer startten begin dit jaar hun bureau Glue vanuit de gedeelde overtuiging dat een goede samenwerking tussen teams die elkaar vertrouwen breed gedragen ideeën oplevert die leiden tot een significant beter resultaat. Ze gebruikten hun gecombineerde ervaring in de creatieve sector, marketing en business innovatie voor de ontwikkeling van een nieuwe manier van samenwerken voor marketeers en hun creatieve partners: creative collaboration.
 

Collaboration Run

Glue introduceert nu haar eerste product: de Collaboration Run. Een 7-weeks proces voor een vaste prijs voor creatieve ontwikkeling, waarin intensieve werksessies afgewisseld worden met tijd voor creatieve exploratie binnen een klein team. Vanuit een 'human centred' aanpak worden (potentiële) klanten al vroeg in het creatieve proces betrokken voor het genereren van (aanvullende) inzichten en het valideren van ideeën. Katja Bauer: "Ik heb in het verleden veel creatieve ontwikkelingstrajecten geleid voor bureaus en marketeers, waarin ik steeds hetzelfde fout zag gaan, waarvoor onze Collaboration Run de oplossing biedt: veel overleg en discussie en een continue schaven aan ideeën tijdens creatieve ontwikkeling leidde telkens weer tot een creatief compromis dat scherpte miste."

Jochem Reinders: "Omdat we vanuit Glue de keuze gemaakt hebben om ons alleen op het proces te richten, hebben we geen inhoudelijke belangen. Terwijl wij zorgen voor een optimaal proces, kunnen marketeers en hun creatieve partners zich vanuit hun eigen expertise richten op het beste resultaat."
 

Eerste samenwerking met VodafoneZiggo

De eerste Collaboration Run is inmiddels afgerond. Voor VodafoneZiggo faciliteerde Glue een creatief ontwikkelingstraject met WPP en Holy Fools.

Media

Marketing

Economisch