Coloplast kiest 2Basics

22-08-2016 (10:28) - Bureaus

Coloplast Nederland, marktleider in medische hulpmiddelen voor mensen met een blaas en/of darmprobleem, heeft 2Basics voor de duur van drie jaar verbonden als marketingbureau.


Coloplast heeft zich ten doel gesteld mensen met een dwarslaesie te ondersteunen in hun kwaliteit van leven. 2Basics werd daarom eind 2015 benaderd om te adviseren in strategie en conceptontwikkeling. Het concept gaat uit van ‘fitheid’, als belangrijke pijler voor de kwaliteit van leven van de doelgroep, betrokkenheid en raad en daad. Een belangrijk onderdeel vormt ondersteuning van de dwarslaesierevalidatie zorgprofessionals, waarmee Coloplast de relatie met de revalidatiecentra ambieert te versterken.

Na een intensief marktonderzoek-, strategie en conceptontwikkelingstraject, zal het breedtesport & marketingbureau nu ook de implementatie en activatie van het nieuwe concept op zich nemen. 

De belangrijkste pijlers van het nieuwe programma zijn: voeding en alledaags bewegen. Annemarie Postma, a.k.a. The Sitting Chef en autoriteit op het gebied van een sedentaire levensstijl, heeft zich als ambassadrice aan het programma verbonden.

Op de foto, van links naar rechts: Annemarie van Neck (Country Manager Coloplast), Annemarie Postma (The Sitting Chef) en Ruben Houkes (Directeur 2Basics) proosten op de samenwerking.

 

Media

Marketing

Economisch