Coopr Academy van start

09-02-2016 (16:01) - Bureaus

PR-bureau Coopr start in samenwerking met Erasmus Universiteit Rotterdam de Coopr Academy. Coopr Academy heeft als missie om de praktijk en theorie op het gebied van PR & content marketing dichter bij elkaar te brengen.

Twaalf van de beste internationale Master- en Bachelor-communicatiestudenten van Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) leren aan de hand van cases en het Coopr Model het PR-vak écht kennen in dit Practical Honours Programme. Aan het eind van de acht sessies presenteren de studenten in groepen hun pitch voor een vakjury bestaande uit marcom-professionals.

internationale mix
Coopr Academy biedt studenten de kans om op interactieve wijze kennis te maken met het PR-vak. Coopr en Erasmus Universiteit Rotterdam slaan de handen ineen om het gat tussen praktijk en theorie op het gebied van public relations en content marketing te verkleinen. Na een selectieprocedure zijn de beste twaalf Master- en Bachelorstudenten uit zes verschillende landen uitgekozen om deel te nemen aan de Coopr Academy.

Coopr Model
Het intensieve lesprogramma is opgebouwd volgens het Coopr Model. In acht tweewekelijkse sessies van drie uur worden de studenten klaar gestoomd voor een carrière in de PR. De interactieve en inhoudelijke sessies zijn gericht op insights, creativiteit en strategie, content creatie, nieuws management, digitale en sociale media, presenteren en pitchen. Zij zullen worden uitgedaagd om aan de slag te gaan met een pitch voor een bestaande case.

Renée Mast, internship coördinator bij Erasmus Universiteit Rotterdam, is enorm enthousiast over Coopr Academy: 'Ik ben enorm blij dat we in Coopr een partner hebben gevonden en dat we samen dit Honours Programme nu voor het eerst aanbieden aan de beste internationale Bachelor- en Master-mediastudenten. Coopr is leidend voor de Academy en heeft het gehele programma zelf opgezet en daarvoor de samenwerking met ons gezocht. Dat onze studenten in de praktijk nu kunnen leren van een van de snelst ontwikkelende PR-bureaus van Nederland is fantastisch.'

pilot
Deze eerste editie van Coopr Academy is een pilot om te bekijken hoe het vanuit Coopr en de studenten bevalt. Door middel van een intensieve evaluatie aan het eind van het programma bekijken beide partijen hoe de insteek nog beter kan in de komende jaren.


Media

Marketing

Economisch