Creative Director Mischa Schreuder verruilt Publicis Groupe voor Fitzroy

10-05-2021 (11:25) - Bureaus

Mischa Schreuder wordt per direct Creative Partner bij bureau Fitzroy in Amsterdam. Het bureau wil met de komst van Mischa enerzijds grotere merken gaan bedienen en anderzijds ook meer zelf gaan investeren in eigen producten. Zijn ervaringen bij grote bureaus (PublicisGroupe, TBWA) en het oprichten van zijn eigen bureau (SSSS & Orchestra) komen hierbij goed van pas.
 
Mischa: 'Ik had weer zin om contact te hebben met klanten en het hele proces weer mee te maken. Bij PublicisGroupe was ik medeverantwoordelijk voor het leidingeven aan de creatieve vloer. Mijn opdracht was om van dit netwerkbureau een creatief bureau te maken. Niet alleen nationaal maar ook internationaal. Dat was een mooie uitdaging. Publicis staat nu meer dan ooit op de kaart. Maar ik merkte toch dat ik het ondernemen miste.'
 
'Mischa heeft veel ervaring met het versimpelen van een groot probleem en daar een big idea omheen bouwen. We waren erg onder de indruk van zijn laatste campagne voor Mercedes-Benz; vanaf dat moment zien we in ieder Mercedes-Benz logo een windmolen”, aldus Marnix Tiggeloven, cofounder van Fitzroy.
 
Jur Baart - eveneens cofounder - vult aan: “Mischa heeft ook gevoel voor startups en het ontwikkelen van eigen producten. En dat doen we ook graag binnen Fitzroy. We houden ervan om met ondernemers aan tafel te zitten. Hij komt uit een ondernemersfamilie en dat hebben we nodig om growups zoals Naif Skincare of Yumeko echt de snelheid te bieden.”
 

v.l.n.r. Jur Baart, Mischa Schreuder en Marnix Tiggeloven
Foto: Barrie Hullegie

 

 


Media

Marketing

Economisch