DEAR aan de slag voor vier nieuwe klanten

24-11-2020 (15:37) - Bureaus

Diabetes Fonds, Historisch Nieuwsblad, Huls worst en de nieuwe leefstijl-app Salut hebben strategisch-creatief bureau DEAR Amsterdam geselecteerd voor hun communicatie.
 
Voor het Diabetes Fonds werkte het bureau mee aan een strategisch meerjarenplan, nieuwe corporate story, aangescherpte huisstijl en een brede crossmediale campagne die vanaf voorjaar 2021 zichtbaar zal zijn. 
 
Historisch Nieuwsblad vroeg DEAR om een nieuwe campagne (social, print en radio) te ontwikkelen. Het thema maakt duidelijk dat verhalen over vroeger juist nu heel relevant kunnen zijn: ‘Lees hoe het zat. Weet hoe het zit.’
 
Huls droge worst (onderdeel van de Zwanenberg Food Group) werd klant na een pitch, begeleid door Fred Moolhuijsen van BBA. Nu de complete verpakkingslijn van dit Groningse worstmerk is vernieuwd, kreeg DEAR de opdracht om de tone of voice van het merk daar op aan te laten sluiten. Dit resulteerde o.a. in een speelse social campagne, gericht op bestaande en nieuwe doelgroepen. Om die zo gericht mogelijk te bereiken, wordt nauw samengewerkt met IM Lounge, het nieuwe mediabureau van Huls.
 
Salut tot slot is een splinternieuwe leefstijl-app, die je gezonde én ongezonde gewoontes meet en in kaart brengt. Op basis daarvan krijg je slimme adviezen die je helpen om te ontdekken wat werkt voor jouw gezondheid. DEAR adviseerde Salut over positionering, tone of voice en een social media-campagne die moet leiden tot downloads van de app (en het gebruik ervan).
 

Media

Marketing

Economisch