Digital Agency Kemari aan de slag voor Vitesse

28-01-2022 (14:36) - Bureaus

De digitale omgeving van Vitesse krijgt een nieuwe dimensie. De Arnhemse club heeft een partnership voor tweeënhalf jaar afgesloten met digital agency Kemari, dat zich sinds januari Digital Partner van Vitesse mag noemen. Het bureau gaat samen met de club de volgende stappen zetten in het bouwen van een community en het creëren van meer (online) supportersbeleving.
 
Kemari gaat zich onder meer ontfermen over de realisatie van de nieuwe clubwebsite. Vitesse.nl wordt niet alleen moderner, fraaier en overzichtelijker, maar zal de supporter ook volledig centraal stellen. “We geloven dat er meer uit onze digitale omgeving te halen is. Met Kemari hebben we een vooruitstrevende partner gevonden om dit waar te maken”, stelt commercieel directeur Peter Rovers van Vitesse. “Bij onze (sportieve) ambities hoort een digitale omgeving die ons merk verstevigt en de beleving bij supporters vergroot. Wij zijn ervan overtuigd dat Kemari, samen met ons mediateam, een digitale wereld gaat creëren waar Vitesse en haar stakeholders trots op kunnen zijn.”
 
Rajiv van Wijk, digital director van Kemari, ziet een gezamenlijk doel in het partnership. “We streven ernaar dat goed voetbal en de nostalgie van de stad Arnhem en de club Vitesse samenkomen in een digitale omgeving waarin fans gecreëerd worden. Wij geloven in Vitesse en haar heldere ambities op digitaal vlak. De club wil op innovatieve wijze de volgende stappen zetten, met de supporter als primair uitgangspunt”, aldus Van Wijk. “Ik geloof er heilig in dat de fanbeleving zich niet alleen in het stadion afspeelt, maar al begint op de eerste dag van de week. Supporters volgen alles op de voet en willen worden meegezogen in alles wat hun club zo mooi maakt. Dat willen wij realiseren met onze digitale innovaties, die tevens de bereikbaarheid flink moeten vergroten.”
 

Over Kemari

Kemari is een digital agency, gevestigd in Enschede. Met 35 ‘digital players’ creëert het bureau fans van merken. Dat doet het op haar eigen digitale speelveld, waar alles draait om de fan. Kemari kijkt verder dan alleen haar eigen regio; het wil zich als dé Digital Agency van het oosten positioneren. De focus ligt hierbij op de nieuwe generatie. De volgende generaties – de klanten van morgen – worden niet meer bereikt met een generieke advertentie of een algemene campagne, maar met een community, die samen de fans van het merk vormen.
 

Media

Marketing

Economisch