Don't Say Nothing, Brand Creatives en Maak ook op Long List SAN NKOTB

22-02-2018 (09:00) - Bureaus

Don't Say Nothing is de winnaar van de derde poll SAN New Kids ont he Block.  Brand Creatives en Maak nemen in deze ronde nipt een tweede en derde positie in en hebben daarmee naast Don't Say Nothing een plek op  de Long List voor een Accent veroverd. Ook Tosti Creative is, hoewel afhankelijk van wat de jury beslist, nog in de race voor een plek. Dit zijn de bureaus die na 3 polls hun plek hebben veroverd en dit zijn de bureaus die wachten op de jurybeslissing van 1 maart:
 

deze bureaus overleefden de drie polls

Na drie polls hebben de volgende bueraus definitief hun plek op de Long List veroverd:

24AM  
230 Volt 
Brand Creatives
Don't Say Nothing
Hammerfest 
Lijm Amsterdam 
Maak
Megawatt Advertising  
Mr. Fox Agency
Phenomenons 
Vertigo6
 

jurybeslissing voor 4 bureaus

Voor vier bureaus is het grote nagelbijten begonnen. De vier bureaus die nog wel een kans maken voor een positie op de Long List, maar daarbij afhankelijk zijn van de beslissing van de Jury, zijn:  Activation Heroes, Conversationals, SowiesoHelder en Tosti Creative. 

Wil je nog even een geheugensteuntje en alle 25 bureaus bekijkn die dit jaar de Consideration List bevolken? Bekijk de 25 kanshebbers van dit jaar hier.


White papers 

Op 1 maart maken we op fonkonline bekend welke (maximaal 15) bureaus definitief een plek hebben veroverd op de Long List. B&BA, FONK en SAN kunnen uit de Consideration List maximaal 2 bureaus een Wildcard toekennen. De bureaus op de Long List wordt gevraagd een White Paper in te sturen die wordt doorgestuurd naar de leden van de Hoofdjury. Op 14 maart aanstaande verschijnt een overzichtsartikel over de bureaus die en oplek hebben op de de Long List in FONK Magazine.


Hoofdjury

De Hoofdjury komt op dinsdag 27 maart bijeen bij B&BA om de inzendingen tegen het licht te houden en te bespreken. Tijdens deze bijeenkomst volgt een stemming waaruit de Shortlist ontstaat met maximaal 6 bureaus. Deze Shortlist wordt gepubliceerd op de SAN website, in FONK Magazine en tegelijkertijd worden de genomineerden ingelicht. De Hoofdjury wordt dit jaar gevormd door:

Onafhankelijke juryvoorzitter: 
•    Guda van Noort, directeur SWOCC / UVA
•    Winnaar voorgaand jaar: 
Tim van der Wiel, Go Spooky
•    Twee externe deskundigen: 
Rob Benjamens, B&BA en Lucy van der Helm, SIRE
•    Twee vanuit vakmedia: 
Nicolette Hulsebos, FONK en Ronald ter Voert, EMERCE
•    Twee SAN bestuursleden: 
Jasper van der BijlPON/VW en Ron Schneider, NS
•    Twee vanuit bureaus: 
Inge Ligthart, Dawn en Robert Volten, MediaMonks.


8 mei 

Op dinsdag 8 mei vindt de jurering plaats waarbij de Shortlist-kandidaten een presentatie geven van maximaal 10 minuten. Zowel de Hoofdjury als de Vakjury (allen adverteerders/SAN-juryleden) jureren in deze cruciale ronde. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury.  

31 mei

De drie finalisten worden op 8 mei gekozen en bekend gemaakt, maar de uiteindelijke winnaar wordt pas bekend bij de uitreiking SAN Accenten in Studio 21 op donderdag 31 mei 2018.

 

Media

Marketing

Economisch