Energize ontwikkelt positionering en identiteit voor Glaspoort

05-07-2021 (17:20) - Bureaus

Veilig, betrouwbaar en snel internet is onmisbaar en glasvezel internet de nieuwe standaard die razendsnel over Nederland wordt uitgerold. Kleinere woonkernen raken echter steeds meer achterop, omdat de aanleg te duur of economisch minder interessant wordt gevonden. Tijd om daar wat aan te doen! In een nieuwe samenwerking investeren pensioenfonds ABP en KPN ruim 1 miljard euro om de aanleg van glasvezel in bijna duizend dorpen en kleine woonkernen jaren eerder mogelijk maken.
 
Heel veel gebieden en steden zijn al aangesloten op glasvezel. Maar de aanleg in kleinere gemeenten en landelijke gebieden laat vaak op zich wachten. Glaspoort ziet dit anders en investeert graag in de toekomst van Nederland. Daarom zorgen we ervoor dat huishoudens en bedrijven jaren eerder op glasvezel worden aangesloten.

Het merkactivatiebureau Energize werd aangetrokken om de positionering en identiteit van het nieuwe merk scherp te krijgen. In werksessies met alle stakeholders is de brand foundation verder uitgewerkt en werd de naam Glaspoort en de bijbehorende merkidentiteit ontwikkeld en doorvertaald naar een website en communicatiemiddelen.
 
In de gezamenlijke sessies kwam duidelijk de drive van alle betrokkenen naar voren: zij willen zich hard gaan maken voor de aanleg van glasvezel, juist op die plekken waar dat nu nog niet voor de hand ligt. Echt glasvezel voor iedereen dus. In de naamgeving en positionering hebben we dat gevat in de naam "Glaspoort": we zetten de poort naar glasvezel en daarmee de hele wereld open voor iedereen .

De uitrol van glasvezel internet via Glaspoort zal worden ondersteund met lokale activatie middelen zoals DM's en bouwborden in de gemeentes. Zodra de eerste projecten van start gaan, kunnen consumenten en bedrijven via de postcode checker op glaspoort.nl zien of Glaspoort ook bij hen in de buurt langskomt. 

Media

Marketing

Economisch