Esprix start nieuwe prijzenseizoen met nieuwe categorieën en vers bestuur

05-12-2018 (08:30) - Bureaus

De Esprix lanceert haar nieuwe website voor het nieuwe prijzenseizoen. Inzenden van cases kan tot 25 januari 2019. In het vroege voorjaar beoordelen ruim 100 juryleden het werk op creativiteit en aantoonbaar resultaat. Op donderdagavond 18 april nemen de winnende merken en makers uit het vak het brons, zilver of goud in ontvangst.  

 
De Esprix is dé vakprijs voor creativiteit met aantoonbaar resultaat. De kwaliteit van de strategische route om naar dit resultaat te komen, is hierbij altijd een voorwaarde om een nominatie te kunnen krijgen. De beste merkenbouwers, strategen, producers en creatieven van Nederland bediscussiëren, beoordelen en belonen het werk van nu, van vakgenoten. De senioriteit van deze juryleden geeft de beraadslagingen bij de Esprix-jurering extra zwaarte. Met de inzichten van de juryleden wil de Esprix een inspiratiebron zijn voor het vak. 
 

Creativity that pays off

Kenmerkend aan de Esprix is dat het resultaat door de verschillende jury’s net zo zwaar wordt beoordeeld als het creatieve idee. Dus 50% effectiviteit, 50% creativiteit. 
 

Drie nieuwe categorieën

Net zoals bij de afgelopen editie zijn er twaalf categorieën om in te zenden. Hiervan zijn er dit jaar drie helemaal nieuw. Ook zijn er drie categorieën aangepast aan de ontwikkelingen in het vak.
 
Nieuwe categorieën:
- Sales promotions & Activation (in de plaats van Product launch) 
- Media, Entertainment & Communications (in de plaats van Telecom & utilities) 
- Consumer Services (in de plaats van Financial)
 
Vernieuwde categorieën:     
- Experimental (voorheen Innovatie) 
- Retail, email & ecommerce (voorheen Retail)
- Corporate & Employee Experience (voorheen Employer Branding & Employee Engagement) 
 

Nieuw bestuur

De Esprix heeft sinds dit jaar een nieuw onafhankelijk bestuur dat bestaat uit voorzitter Jacqueline Smit (RockportInk), Dick Buschman (ACHTUNG!mcgarrybowen) en Jur Baart (Fitzroy). De dagelijkse leiding is in handen van Marieke Dekkers. 
 

Media

Marketing

Economisch