Gen Z generatie positiever tegenover traditionele reclame

Gen Z generatie positiever tegenover traditionele reclame

10-08-2017 (14:00) - Bureaus

Uit onderzoek van onderzoeksbureau Kantar/Milward Brown over houding en gedrag ten opzichte van reclame komt naar voren dat mensen nog altijd positiever aankijken tegen traditionele reclame dan tegen digitale reclame. De jongere Gen Z generatie (16-19 jarigen) voelt zich overweldigd door het aanbod en heeft hoge verwachtingen van reclame, maar staat open voor kwalitatieve en traditionele uitingen. 
 

AdReaction onderzoek in 39 landen

Kantar/Milward Brown heeft het AdReaction onderzoek uitgerold in 39 landen. In dit onderzoek is gekeken naar het gedrag ten opzichte van reclame onder de Generaties X, Y en Z. De resultaten helpen de verschillen en gelijkenissen tussen de generaties beter te begrijpen, waarbij de focus voornamelijk ligt op Gen Z.
 

design belangrijker

Vier elementen zijn van belang om Gen Z succesvol te bereiken:
* Goede muziek die bij de content past.
* Humor waarmee Gen Z zich kan identificeren.
* De jongere generatie vindt het design belangrijker dan de oudere generaties X en Y.
* Met een celebrity in de uiting is Gen Z meer geneigd de creatie leuk te vinden. 
 
Lees hier meer over dit onderzoek

BrandDeli

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch