Grand Prix-en zijn kroon op het werk voor JWT

22-06-2016 (22:00) - Bureaus

Een bijzondere dag voor J. Walter Thompson. Het meesterwerk The Next Rembrandt won al de nodige leeuwen, maar het Lions festival was niet compleet geweest zonder een Grand Prix. En die hebben ze nu ook binnen. Sterker nog, ze wonnen er twee.

De jury's van de categorie Cyber en Creative Data zijn verantwoordelijk voor de kroon op het werk, misschien wel het meest aansprekende werk dat we deze week te zien krijgen. Omdat The Next Rembrandt vandaag ook een zilveren leeuw in de categorie Cyber, twee keer zilver en één keer brons in de categorie Creative Data en een innovation Lion kreeg, komt het totale aantal leeuwen voor het 3D-geprinte schilderij op 15. Daarnaast ontving JWT eerder ook nog een bronzen leeuw voor The Full Story voor Het Parool. Met 16 leeuwen is het Amsterdamse bureau al een flink eind op weg om eigenhandig het totale aantal Nederlandse leeuwen van vorig jaar (24) te evenaren.

Voor de innovation lion gaan naast JWT ook credits naar New Amsterdam Film Company, Kreukvrij Amsterdam en SuperHero Cheescake Amstdram.

Maar het moge duidelijk zijn: het is een uitzonderlijk succesvolle week voor JWT. Wat kunnen we nog meer verwachten, waar houdt deze prijzenregen op?
 
 

Media

Marketing

Economisch