Grand Prix voor J. Walter Thompson bij Epica Awards

22-11-2015 (18:32) - Bureaus

Bij de uitreiking van de Epica Awards gisteravond is BBDO Netwerk van het Jaar geworden. Bureau van het Jaar werd voor de tweede keer AdamandeveDDB met 14 bekroningen waaronder een Grand Prix en 4 Gouden Awards. Voor Nederland sleepte J. Walter Thompson Amsterdam een Grand Prix in de wacht.

prijslijst
Engeland scoorde veruit het best bij de Epica Awards met 51 bekoningen, een Grand Prix en 16 gouden Awards.Maar ook Nederland deed het bepaald niet slecht: J. Walter Thompson Amsterdam ging aan de haal met een Grand Prix voor digital video voor online vertaalbureau ElaN Languages .
De prijslijst van het digitale project was al aanzienlijk met een Zilveren en Bronzen Leeuw in Cannes en eremetaal bij The One Show, The New York Festivals en The Clio Awards. Maar nu komt daar dus, naast Goud in de Consumer Direct categorie, een Grand Prix bij in de categorie Digital.

‘Het is een hele opgave voor een klein online vertaalbureau om de strijd aan te gaan met de Goliath van de online vertalingen: Google Translate. De enige manier waarop we ze konden verslaan, was door het kwaliteitsverschil tastbaar te maken. Of, liever gezegd, eetbaar. De online video van het experiment overtuigde een heleboel mensen om eens de nieren van ElaN Languages te proeven. En dat was precies wat we wilden bereiken’, zegt Bas Korsten, ECD J. Walter Thompson Amsterdam .


4 grand prix
 Er waren in totaal 4 Grand Prix. Die gingen naar respectievelijk:
• DIGITAL: “Taste the Translation” by J. Walter Thompson Amsterdam for ElaN
• FILM: “High School Girl?” by Watts of Tokyo for Shiseido
• PRESS: The “John Lewis Southampton” campaign by AdamandeveDDB, UK
• OUTDOOR:  “Mini Traffic Lights” by Demner, Merlicek & Bergman, Austria, for Mini.
 


Media

Marketing

Economisch