Grolsch kiest Wunderman Amsterdam als global digital agency

07-12-2016 (10:52) - Bureaus

Bierbrouwerij Grolsch benoemt Wunderman Amsterdam als global digital agency. Wunderman Amsterdam gaat Grolsch ondersteunen bij de verdere uitbouw van het merk in internationale markten. 'Ze kunnen in het steeds veranderende digitale landschap, van Grolsch een iconisch merk maken.'


Na een competitieve pitch is Wunderman Amsterdam geselecteerd om de digitale transformatie van het merk te leiden op wereldwijd niveau. Om Grolsch the verbinden met de doelgroep, consumenten die een voorkeur hebben voor premium bier, zal Wunderman Amsterdam samen gaan werken met lokale organisaties in de belangrijkste internationale markten: het Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk en Argentinië.


Antoinette Hoes, CEO at Wunderman Amsterdam: 'We zijn erg enthousiast over de samenwerking met zo’n fantastisch biermerk. Grolsch heeft gewaagde internationale ambities en die ambities komen overeen met de onze. Het is altijd al een onconventioneel merk geweest en we kijken er naar uit om het merk digitaal nog meer tot leven te laten komen.'


Grolsch’s Global Brand Director Ronald van Amerongen voegt toe: 'We zijn enorm verheugd om Wunderman Amsterdam te benoemen als onze wereldwijde digitale partner. Ze 'ebben aangetoond goed strategisch inzicht te hebben om pakkende, relevante content rond sociale bier gelegenheden te creëren. Hun ervaring geeft ons het vertrouwen dat ze in het steeds veranderende digitale landschap, van Grolsch een iconisch merk kunnen maken.'    


Media

Marketing

Economisch