Icemedia ontwikkelt Lip Sync Challenge voor Zeldzame Ziekten Fonds

06-09-2017 (12:47) - Bureaus

Via een door Icemedia ontwikkelde Lip Sync Challenge worden Nederlanders door het Zeldzame Ziekten Fonds en Sanofi Genzyme opgeroepen om mee te doen aan een wereldrecordpoging om de langste muziekvideo ter wereld te maken. Tot het record is verbroken, doneert Sanofi Genzyme voor iedere deelnemer €1,- aan het Zeldzame Ziekten Fonds. Het bestaande wereldrecord in het Guinness World Book of Records staat op 24 uur. 


Met deze campagne willen de Stichting Zeldzame Ziekten Fonds en het biotechnologisch bedrijf Sanofi Genzyme (onderdeel Sanofi Groep) de aandacht vestigen op zeldzame medische aandoeningen.


levensbedreigend

Ruim één miljoen kinderen en volwassenen in Nederland hebben met dit soort ziekten te maken. De meeste van deze aandoeningen zijn levensbedreigend, terwijl slechts voor een beperkt aantal patiënten behandeling beschikbaar is. De campagne wil, in eerste instantie, hiervoor zoveel mogelijk aandacht vragen en tevens wijzen op het feit, dat meer onderzoek naar zeldzame ziekten van levensbelang is.


Icemedia
 
ontwikkelde het concept en alle ondersteunende techniek. Van mobile app tot en met het online platform. Via: www.lipsync.nu is de campagne te bekijken of kan eraan worden deelgenomen.


Media

Marketing

Economisch