Intracto Group neemt Booming over

30-10-2020 (07:35) - Bureaus

Intracto Group bouwt verder aan een geïntegreerde digitale propositie in Nederland. Met het performance-agency Booming komen er 25 ervaren digitale marketeers aan boord. Het Amsterdamse bureau Booming heeft klanten als Allianz, Grandvision, verf.nl, Conrad, Philips, Tui, HP en JBL in haar portfolio. Met deze overname wil Intracto Group de ambities bevestigen om een leidende positie in te nemen op het gebied van digital services op de Nederlandse markt.
 
Booming is een digital marketingbureau met een sterke focus op het realiseren van resultaat voor haar opdrachtgevers door optimalisatie van de digitale funnel. De specialismen van het bureau bestaan uit de optimalisatie van de verkeerskanalen, zoals SEO, SEA, affiliate-marketing en social media. Dit geïntegreerd met een optimalisatie van positieve interactie door de inzet van CRO (conversie ratio optimalisatie), persuasion en personalisatie-technieken. Dat alles vanuit data en klantinzichten.

Joey Fieggen, Managing Director Booming: “We groeien al acht jaar gestaag met elk jaar een zeer positief resultaat en met een mooi team van specialisten. Én klanten om trots op te zijn. Hoewel we kansen zagen, hebben we altijd zeer kritisch gekeken naar mogelijke samenwerkingen. De mix van digitale marketing-disciplines wordt aan de ene kant complexer en vraagt aan de andere kant om meer integratie.
Om onze klanten beter te bedienen is een verbreding van onze dienstverlening noodzakelijk, maar wel met een grote focus op behoud van kwaliteit. Hierin klikte het direct met de gelijke visie van Intracto Group. Daarnaast is er een duidelijke klik - zéker zo belangrijk - op het gebied van cultuur, mentaliteit en vooral ook op ambitie. Daarom krijgen we veel energie van deze stap, omdat het goed is voor de realisatie van onze ambities én die van onze klanten en onze mensen.”
 

verder groeien in Amsterdam

Brian Hirman, Director Corporate Development Intracto Group: "Intraco Group is bezig met het opzetten van campussen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven. Vanuit een campus zal talent uit de verschillende digitale disciplines geïntegreerd samenwerken, om zo klanten écht end-to-end te kunnen begeleiden en te ontzorgen. Voor de te vormen campus in Amsterdam is Booming, met haar digitale performance-specialisten, een perfecte aanvulling op de reeds aanwezige creatieve, content- en technologische disciplines.

Met deze stap groeit Amsterdam door naar zo’n 130 medewerkers en begint de beoogde campus vorm en substantie te krijgen. De hele Intracto Group is overigens inmiddels 925 collega’s sterk. En we zijn nog niet klaar."
 

Media

Marketing

Economisch