Iris Amsterdam lanceert Dutch Comfort

13-06-2018 (10:55) - Bureaus

Internationaal creatief bureau Iris Amsterdam lanceert vandaag Dutch Comfort – oranje tissueboxen met illustraties van een aantal iconische momenten uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis. De tissueboxen roepen een nostalgisch gevoel op dat herinnert aan overwinningen uit het verleden, nu Nederland treurt om het feit dat ze deze zomer niet deelnemen aan het WK. 
 

“Als liefhebbers van het Nederlandse voetbal waren we net zo teleurgesteld als Nederlandse fans dat het team deze zomer niet naar Rusland gaat”, legt creatief Tristan Lenczner uit, die het project samen met zijn creatieve partner Simon Carr bedacht heeft. Het is de tweede grote finale die het Nederlandse team onlangs heeft gemist nadat ze zich ook niet kwalificeerden voor het Europees kampioenschap in 2016.
 
Op de oranjegekleurde Dutch Comfort-boxen staan illustraties van iconische momenten uit het Nederlandse voetbal afgebeeld, waaronder het doelpunt van Giovanni van Bronckhorst in 2010 tegen Uruguay in de halve finale van de Wereldbeker. Ook de iconische kopbal van ‘Flying Dutchman' Robin van Persie tijdens het WK 2014 tegen Spanje staat erop. 
 
Voor de afbeeldingen werkte Iris Amsterdam samen met Illustrator David Flanagan die eerder ook illustraties maakte voor Manchester United FC en New York City FC. 
 

tweet @DutchComfortBox

De Dutch Comfort-boxen zijn niet te koop, maar er is wel een beperkte oplage beschikbaar voor spelers en fans. Om kans te maken op een limited edition box kunnen mensen hun favoriete Nederlandse voetbalmoment tweeten naar @DutchComfortBox. 
 
 

Media

Marketing

Economisch