Jai Kotecha CEO Ogilvy Social.Lab Amsterdam

14-01-2021 (14:45) - Bureaus

Ogilvy benoemt Ogilvy UK’s Jai Kotecha als nieuwe CEO van Ogilvy Social.Lab Amsterdam. Hiervoor was hij managing partner bij Ogilvy London.
 
Kotecha blijft lid van de Ogilvy UK board en blijft betrokken bij Ogilvy Roots, een bureaubreed netwerk dat culturele en etnische diversiteit in de communicatie-industrie stimuleert. Dit initiatief is overgenomen door het WPP-netwerk als grootse werkgever in communicatie. Kotecha’s betrokkenheid bij diversiteit gaat verder dan alleen etniciteit, gender en seksuele geaardheid. Hij vindt namelijk dat neurale diversiteit – dus diversiteit van cognitieve vaardigheden - erg belangrijk is. Kotecha is van plan om een innovatief en inclusief diversiteitsprogramma waaronder ook neurale diversiteit aan de orde zal komen, te starten in het Amsterdamse kantoor van Ogilvy Social.Lab.
 

neurale etniciteit

Jai Kotecha: “In een marketinglandschap dat blijft evolueren, zie ik het als mijn rol om Ogilvy steeds vooruit te laten kijken. Om de organisatie klaar te maken voor de toekomst door ons talent te laten groeien. En om voor onze klanten en hun merken nieuwe kansen te creëren door gebruik te maken van nieuwe ontwikkelingen. Ik kijk ernaar uit om onderdeel te zijn van dit proces in Amsterdam. Ik heb altijd geloofd in het benutten van diversiteit in denkbeelden, leeftijd en afkomst, net zoals in etniciteit. Ik zie diversiteit als meer dan alleen een verschil van kleur; het gaat ook om neurale diversiteit en verschillen van achtergronden. En het samenstellen van sterke teams van uiteenlopende mensen.”

Kotecha heeft ruim zeventien jaar ervaring in digital en marcom, en heeft gewerkt met toonaangevende klanten en bureaus in Sydney en Londen. Zijn focus zal liggen op het versterken en vergroten van zowel de vaardigheden als de output van het bureau. Daarnaast zal hij met klanten samenwerken om nieuwe relaties te bouwen en bestaande te verstevigen.
 

Bloeiend kantoor

Paul O’Donnell, Chairman & CEO Ogilvy EMEA: “Jai heeft in Londen een doorslaggevende rol gespeeld in het benutten van nieuwe digitale kansen en het smeden van nieuwe partnerships. Hij brengt diepgaande kennis en ervaring mee naar Ogilvy Social.Lab Amsterdam, een bloeiend kantoor in een markt die cruciaal is voor het Ogilvy-netwerk. Ik ben ervan overtuigd dat zijn manier van samenwerken en zijn persoonlijke aanpak goed matchen met de ambities van het Amsterdamse kantoor en hun klanten.”
 
Zijn komst biedt nieuwe kansen voor het verbreden van het portfolio van zowel lokale als internationale klanten. Het markeert ook de ambitie van het bureau om het succes door te zetten en de expertise uit te breiden. Hij zal met COO Heleen Heijt werken op alle klanten waaronder Philips, Mattel, Asics, Ford, BP en Sennheiser.

 

Media

Marketing

Economisch