Jeroen de Bakker versterkt branded podcast bureau Airborne

15-02-2021 (07:00) - Bureaus

Jeroen de Bakker wordt de nieuwe managing partner van Airborne, het snel groeiende bureau dat podcast-formats ontwikkelt en produceert voor merkadverteerders. De Bakker gaat samen met co-founder en creative director Marvin Jacobs het bureau leiden.
 
Airborne werkt voor A-merken zoals Rituals, ANWB en het Rijksmuseum. Dit werk werd bekroond met awards op het gebied van creativiteit en effectiviteit. Met de komst van de Bakker wordt de sterke marktpositie van Airborne in de hard groeiende digitale audiomarkt verder uitgebouwd. De ambitie is om het succes te verbreden naar andere klantsegmenten, zoals uitgevers en audioplatformen. Het bureau kijkt daarbij ook naar de internationale ontwikkelingen binnen het domein van audio, zoals de opkomst van interactieve en social
audio.
 
Jeroen de Bakker was jarenlang bureau-eigenaar en werkte de afgelopen 4 jaar als managing director product & growth audio bij Talpa Network. Hij combineert graag zijn liefde voor merken met creativiteit en ondernemerschap om nieuwe marketingkanalen succesvol in te zetten voor merkadverteerders.
 

Slagkracht veroten met factor 10

Co-founder van Airborne, Marvin Jacobs, is van oorsprong journalist en scriptschrijver. Als creative director zet hij zijn expertise in voor het vertellen van merkverhalen, de laatste jaren vooral binnen het audiodomein. Jacobs publiceert onder andere in vakbladen en lifestyle titels en spreekt geregeld op congressen en marketingevents over ontwikkelingen in podcasting, voice en digitale audio. Het leverde hem de bijnaam Professor Podcast op. Marvin Jacobs: “Met de komst van Jeroen vergroten we de slagkracht van Airborne met factor 10. Zo kunnen we inspelen op de razendsnelle groei van digitale audio, en met name podcasts.”
 
Jeroen de Bakker: “We staan nog maar aan het begin van ‘the age of audio’. Digitale audio voegt echt iets nieuws toe aan het bestaande media-aanbod, voor gebruikers én voor adverteerders. Zo kunnen merken met een eigen, branded podcast ineens aanwezig zijn op nieuwe momenten in de dagelijkse routine via geheel nieuwe kanalen. Luisteren komt echt binnen en zorgt zo voor effectieve merk- en boodschapoverdracht.”
In 2020 luisterde bijna de helft van de Nederlanders geregeld naar een podcast. De omvang van de branded podcast-markt in Nederland wordt geschat op 3 miljoen euro en Airborne heeft hierbinnen een marktaandeel van ongeveer 25 procent.
 

Over Airborne

Airborne is de meest ervaren en bekroonde podcastspecialist in Nederland. Met aansprekende en onderscheidende verhalen laat het bureau mensen naar merken luisteren. Airborne bestaat uit een multidisciplinair team van denkers en makers en is verbonden met een groot netwerk van experts binnen het gebied van online marketing, data en technologie. Airborne werkt direct in opdracht van organisaties en merken zoals Rituals, ANWB, Rijksmuseum, BankGiro Loterij en KLM. Daarnaast werken wij vanuit online expertise graag samen met andere bureaus, uitgevers en alle grote luisterplatformen. Airborne is onderdeel
van Ace.
 

Mastercalss over Podcasting

Om goed uit te leggen welk ambacht er komt kijken bij het vertellen van merkverhalen in audio, ontwikkelde Airborne een masterclass over storytelling podcasts. In deze 2-delige podcast doorloopt creative director Marvin Jacobs het gehele productieproces, van research tot sounddesign. Luister hier.
 

Afterparty @clubhouse 

Maandag 15 februari 2021 om 20.30 uur organiseert Airborne de sessie ‘Next Track’ binnen de social audio app Clubhouse. Praat mee over over alle ontwikkelingen op het gebied van pre-recorded, interactive en social audio. 

Media

Marketing

Economisch