Kokoro slaat handen in een met hand sanitizer Sanitien

05-11-2020 (09:55) - Bureaus

Sanitien is een hand sanitizer van Nederlandse bodem die niet plakt, niet stinkt en 80% alcohol bevat. De ontwikkelaars van het product hebben jarenlange ervaring in het distilleren van gin en whisky. Nu hebben ze hun kennis en kunde ingezet om de ultieme hand sanitizer te ontwikkelen. Inmiddels wordt Sanitien verkocht door heel het land (b2b) én is het ook verkrijgbaar als private label.

Creatief bureau Kokoro helpt Sanitien als marketing partner bij hun positionering, visual identity en de vertaling naar campagnes. Kokoro ontwikkelde (i.s.m. illustrator Mijke Coebergh) een unieke illustratie vormtaal en de positionerende regel: 'Sanitien. In goede handen'. Er is een langdurige samenwerking aangegaan dus er worden de komende tijd nog veel meer activiteiten rondom het merk uitgerold.

Merlijn van Vliet (Creative director Kokoro): "We hebben samen met het team van Sanitien een sanitizer merk ontwikkeld dat gastvrijheid, vertrouwen en veiligheid uitstraalt. Merkwaarden die natuurlijk superbelangrijk zijn in deze tijd en alleen maar belangrijker worden. Het is ook heel bijzonder om aan een merk te werken dat zo'n enorme betekenisvolle rol in het dagelijks leven van mensen kan spelen."

Julia den Ouden (Brand Manager Sanitien): "Bij Sanitien geloven we dat hand sanitizers simpel, snel, en prettig moeten zijn. Want dat is lang niet altijd het geval. Het merk speelt daar natuurlijk een hele belangrijke rol bij. Samen met Kokoro bouwen we secuur en gedegen aan een betekenisvol merk." 


Media

Marketing

Economisch