LinkedIn marketingbureau Second Degree biedt newsroom aan

10-05-2017 (10:42) - Bureaus

LinkedIn marketingbureau Second Degree, onderdeel van digital agency Dept, biedt een newsroom aan: een redactie van oud-journalisten en creatieven die samen werken aan content producties voor merken en media.  


Martine Meijburg is managing director van Second Degree. Het bureau, in 2013 gestart als 100 procent LinkedIn-marketingbureau, heeft zich de afgelopen vier jaar gespecialiseerd in content marketing, social advertising en data-analyse binnen de B2B-markt.

eigen contentplatform
Elk merk gebruikt tegenwoordig social media, zoekt de samenwerking met een publisher of start zelf een eigen contentplatform als activatie voor de eigen kanalen. Second Degree-oprichter Martine Meijburg: 'De basis blijft altijd een goed, kwalitatief en relevant verhaal voor de juiste doelgroep.'  Newsroom helpt merken hun beste verhalen te ontdekken, op de beste manier te vertellen en deze onder de doelgroep te verspreiden.

veteraan
Hoofdredacteur Freek Staps (42) is een veteraan in de journalistiek en werkte zestien jaar bij NRC Handelsblad waar hij onder meer correspondent in New York was en vier redacties leidde waaronder Economie en Online. Ook is hij mede-oprichter van NRC Q waarvoor hij beloond werd met een Fellowship aan Harvard om onderzoek te doen naar online innovatie.

vanuit de doelgroep
'Journalisten kunnen als geen ander goede verhalen vertellen', zegt hoofdredacteur Freek Staps. 'Bedrijven weten dat en het publiek waardeert dat.' Naast Staps zijn andere journalisten, creatieven en freelancers afkomstig van onder meer De Volkskrant, De Wereld Draait Door, het Financieele Dagblad en reclamebureaus.Volgens Staps is traditionele reclame soms:'Kijk mij eens geweldig zijn. Merkjournalistiek is juist laten zien wat je weet en op die manier relevant zijn voor je publiek. En dat is nou net iets wat journalisten heel goed kunnen: een verhaal vertellen vanuit de doelgroep in plaats van vanuit een marketingperspectief. Wij kijken naar een bedrijf en stellen dan de vraag: wat is nou echt belangrijk?'

 

 


Media

Marketing

Economisch