Longlisten SAN ABC Accenten 2017 bekend

27-03-2018 (07:00) - Bureaus

De Longlisten voor de ABC Groot Accenten 2017 zijn bekend. De ABC jury bestaande uit redacteuren van de Adformatie, Fonk en MarketingTribune, bestuursleden van de BvA (Bond van Adverteerders) en bestuursleden van de SAN, aangevuld met twee externe deskundigen, hebben hun stem laten horen:

 

 
Adverteerder van het Jaar Bureau van het Jaar                Consistent Accent
Albert Heijn                         Achtung!mcgarrybowen                 Artis
Coolblue                                  dawn                                         Heineken
Coop                                  DEPT                                         HEMA
Heineken                                 Goud Uberconnected                 IKEA
HEMA                                 Havas Lemz                                 Jumbo Supermarkten
Jumbo Supermarkten         INDIE Amsterdam                         Ministerie van Defensie
KPN                                         Joe Public Take-away Advertising SIRE
Lidl                                          N=5                                         Tele2
McDonald’s                         TBWA\NEBOKO                         Rituals
Tele2                                  XXS Amsterdam                         Zwitserleven
 
 
 
De ABC jury staat onder leiding van de onafhankelijke voorzitter drs. Jolande Sap
Naar aanleiding van deze Nominaties worden de genomineerden gevraagd om het liefst op één maar maximaal twee pagina's A4 hun argumentatie te geven dat zij terecht op de Longlist staan en door dienen te gaan naar de Shortlist. De uiteindelijk overgebleven 3 x 3 Shortlist kandidaten zullen zich presenteren aan de ABC jury op dinsdag 15 mei aanstaande bij PwC in Amsterdam. 


samenstelling ABC jury

Onafhankelijke voorzitter: drs. Jolande Sap
BvA bestuur: Heleen Crielaard (Rabobank) en Frenkel Denie (FrieslandCampina)
Externe deskundigen: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en 
        Roland van der Vorst (FreedomLab)
Vakbladen:         Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK) en Susanne                                                    van Nierop (Adformatie)
SAN bestuur:         Léontine Admiraal (PwC), Jeroen Hubert (Accell Group) en 
        Ewa Skotnocki (Triodos Bank).
 

Media

Marketing

Economisch