MediaMonks breidt data en digitale mediapropositie uit met komst van MightyHive

28-01-2021 (17:16) - Bureaus

MightyHive, de data- en digitaal media consultancy van S4Capital, opent haar deuren in Nederland. Met de combinatie van datagedreven content en creativiteit vanuit MediaMonks is Sorrell’s ‘Holy Trinity’ van content, media en data in de Nederlandse markt compleet.
 
MightyHive is een van Silicon Valley’s snelst groeiende bedrijven, erkend door onder andere de San Francisco Business Times en Inc. Magazine, en meermaals geprezen als beste consultancy en de beste in-house propositie door onder andere Campaign Magazine en AdExchanger.

Richard Smoorenburg, eerder Chief Digital Officer bij IPG Mediabrands, is aangesteld als Managing Director van MightyHive Nederland. Suzanne Jansen, eerder wereldwijd verantwoordelijk als Practice Lead Analytics bij Artefact, is aangetrokken als Head of Data.
 
In zijn carrière heeft Smoorenburg meerdere leidinggevende posities binnen de media-industrie bekleed, zoals meest recentelijk bij IPG Mediabrands, Traffic4u, Reprise Digital en bGenius. Suzanne Jansen zal een centrale rol spelen in de uitrol van de datagedreven media- en contentstrategie. Ze bouwde eerder multidisciplinaire data analytics, data science, consultancy en engineering teams bij onder andere Artefact, Dentsu's DAN DNA, iProspect en DPG.
 

Grote trends

Richard Smoorenburg: “In mijn gesprekken met een aantal grote adverteerders zijn er twee grote trends te ontdekken waar de Nederlandse marketeer mee worstelt: de overvloed aan data enerzijds en het gebrek aan datagedreven mediaplanning anderzijds.
Voor marketeers is inzicht krijgen in hun eigen data prioriteit nummer een, maar ze weten vaak niet waar ze moeten beginnen. Onder andere het verdwijnen van third party cookies, het beveiligen van first party data en privacy-overwegingen maakt data een urgent onderwerp. Met onze propositie doorbreken we de datasilo’s en geven we marketeers meer inzicht, kennis en controle over hun eigen data en marketing activiteiten. Samen met MediaMonks kunnen we de wetenschap van data en digitale mediaplanning combineren met de kunst van creativiteit.”

Victor Knaap, CEO van MediaMonks: “Ik denk dat iedereen in de mediawereld weet dat er verandering moet komen; het verdienmodel van het bureau, exploitant en het belang van de klant lopen vaak door elkaar heen. Het is de hoogste tijd voor een onafhankelijke consultant die klanten en hun mediabureaus adviseert op fact-based mediaplanning en zorgt dat er goede technologische keuzes gemaakt worden om first party data op orde te krijgen en veilig te kunnen gebruiken. Daarnaast is dit de start van onze in-housing propositie. Er is een ongelofelijk vraag naar data- en mediaspecialisten en wij hebben het netwerk en trainingsprogramma's om deze mensen te leveren.”

 

Media

Marketing

Economisch