MediaMonks neemt The OddShop over en lanceert overheidscommunicatie team

15-02-2021 (10:02) - Bureaus

The Odd Shop (founders Oscar Hamming, Niels de Wit en Robert van der Lans,) is overgenomen door  MediaMonks The Odd Shop specialiseert zich in de combinatie van gedragswetenschap en onderscheidende creativiteit; ook wel Persuasive Creativity genoemd. Het bureau is onder andere bekend van een reeks succesvolle overheidscampagnes waaronder de Brexit campagne met het grote blauwe monster.
 
Met het team van experts voegt MediaMonks de ervaring en expertise op het gebied van gedragswetenschap en overheidscommunicatie toe aan het Amsterdamse kantoor. Met The Odd Shop hebben Hamming, de Wit en van der Lans het Persuasive Creativity model ontwikkeld waarbij zij gedragswetenschappelijke inzichten in de doelgroep integreren in strategie en creatie. Door deze specialisatie te combineren met de digitale kennis en slagkracht van MediaMonks ontstaat een uniek aanbod waarmee ze wilt meedingen voor communicatie projecten voor de Rijksoverheid en semi-overheid.
Regina Romeijn,  VP Business Strategy bij MediaMonks: “We zien dat op het gebied van digitale communicatie er bij de overheid veel te winnen valt. Met de kennis en kunde die het team van The Odd Shop met zich meebrengt, kunnen we communicatie voor deze sector slimmer en effectiever maken en ze helpen doelgroepen aan te spreken die nu soms buiten bereik zijn. 
 

Integratie Persuasive Creativity?

Oscar Hamming, Niels de Wit en Robert van der Lans worden samen met Romeijn verantwoordelijk voor de integratie van Persuasive Creativity binnen MediaMonks en zullen zich richten op het aantrekken van overheidsprojecten.
 
Oscar Hamming, mede-oprichter van The Odd Shop:  “Door de kracht van Persuasive Creativity te integreren met de beste digitale partner ter wereld zijn de mogelijkheden eindeloos. We zullen onze propositie gaan uitrollen binnen MediaMonks, maar vooral ook inzetten om de Rijksoverheid optimaal te gaan faciliteren. Door Sorrell’s ‘holy trinity’ van content, media en data aan te vullen met de kracht van behavioral science bieden we een unieke ‘skill set’ waarmee we campagnes echt kunnen laten vliegen.”
 
Niels de Wit, Creatief Directeur van The Odd Shop: “Naast de gedragswetenschappelijke benadering van een communicatievraagstuk is ook onderscheidende creativiteit cruciaal voor succes. Wij zijn als The Odd Shop in staat om de wetenschappelijke inzichten te vertalen naar onderscheidende en effectieve communicatie die aanslaat. ‘Fueled by data. Guided by science. Launched with creativity’ zoals we het graag in goed Nederlands noemen. Om dit te gaan doen binnen een netwerk als MediaMonks en S4Capital is een droom die uitkomt.”
 

 


Media

Marketing

Economisch