MediaMonks zet met general manager Kris Smith nieuwe stappen

26-09-2016 (17:10) - Bureaus

Creatief productiebureau MediaMonks heeft voormalig General Manager van AKQA Kris Smith aangesteld als General Manager Europa. In zijn nieuwe functie is Smith verantwoordelijk voor de Europese tak van het productiebureau.  'Naast het maken van digitale campagnes zullen we ook content en andere platformen die gebruik maken van AI, ontwikkelen.'
 
De reclameveteraan, met 15 jaar internationale ervaring, heeft eerder in digitale productie gewerkt voor merken als Diageo, Electronic Arts, Heineken, MINI, Nike, Philips en Tommy Hilfiger. Voordat hij in 2008 bij AKQA Amsterdam aan de slag ging, werkte hij in San Francisco bij Nurun/Odopod, AKQA en Goodby Silverstein & Partners. 
 
roerige tijd
'Het is een roerige tijd voor digitale productie', zegt Smith. 'Film en technologie smelten samen en consumenten verwachten een geïntegreerde ervaring bij alle touchpoints. Content speelt een grotere rol dan ooit tevoren, en AR en VR geven nieuwe mogelijkheden voor mobile. Het is fantastisch om in de MediaMonks familie opgenomen te worden en deze, tot voor kort aparte, disciplines samen te brengen.'
 
complexe infrastructuur 
MediaMonks CEO, Victor Knaap: 'Het is geweldig om iemand met zo veel digitale ervaring bij ons te voegen. MediaMonks breidt niet alleen geografisch uit met twee nieuwe kantoren in Sao Paulo en Shanghai die dit jaar open zijn gegaan, maar ook qua expertise. Naast het maken van digitale campagnes zullen we ook content en andere platformen, die gebruik maken van AI, ontwikkelen. Het management talent van Kris en zijn kennis van de complexe infrastructuur van projecten, zullen ons in onze groei bijstaan.'
 
 

 


Media

Marketing

Economisch