Merendeel bureauprofessionals voorziet overstap naar klantzijde

22-04-2021 (12:31) - Bureaus

Inhousing.agency en Post & Kornet voerden samen een onderzoek uit onder ruim 160 bureauprofessionals. Wat opvalt uit de data is dat vooral bij creatieve bureaus de werkomgeving als minder fijn wordt ervaren, en dat terwijl de werkomgeving belangrijk is voor de efficiëntie en ervaring van werknemers. Vooral door de groep junior/medior wordt aangegeven dat er onvrede is over het leiderschap/management.

Voor professionals werkzaam bij de digitale marketing bureaus geldt dat er weinig ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling wordt ervaren, mede doordat er onvoldoende training en opleidingsmogelijkheden zijn. De promotiemogelijkheden bij mediabureaus zijn beperkt, wordt door zowel junior/medior als senior ervaren. Vooral voor junior/medior wordt het grote aantal klanten als minder fijn ervaren. Daarnaast wordt voor beide groepen duidelijk dat de salariëring bij mediabureaus te wensen over laat. Dit leidt ertoe dat ruim dertig procent van de ondervraagden aangeeft in 2021 over te willen stappen naar een andere werkgever, en zevenentwintig procent geeft aan dat te overwegen.
 
Werk aan de winkel
Uit het onderzoek blijkt dat er werk aan de winkel is voor bureaus willen ze hun junior en medior talenten aan boord houden. Voor alle bureaus geldt dat de secundaire arbeidsvoorwaarden verbeterd mag worden. Van de personen die over gaan stappen of dit overwegen wenst zestig procent  een overstap naar klantzijde, met de verwachting op een fijnere werkomgeving en bedrijfscultuur.

Media

Marketing

Economisch