MPG. ontwikkelt nu ook chatbots

03-08-2017 (08:30) - Bureaus

Crossmedia communicatie- en contentmarketingbureau MPG. heeft met de ontwikkeling van chatbots een nieuwe stap gezet in het realiseren van 1-op-1 contact met de consument. Onlangs is de Groenteboost-chatbot voor Albert Heijn gelanceerd via Facebook messenger. MPG. is verantwoordelijk voor de strategie, ontwikkeling, implementatie, content en begeleiding.

 

Dolly van den Akker,
business directeur MPG. Nederland: ‘Contentmarketing heeft de laatste jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt naar steeds persoonlijkere communicatie tussen merken en hun publiek. Conversational commerce via chatbots is de nieuwste stap in directe en effectieve communicatie met de klant. MPG. investeert in kennis en kunde om onze opdrachtgevers altijd optimaal te kunnen adviseren en bedienen. Ontwikkeling van chatbots is daar een onderdeel van, met als meest recente oplevering de Groenteboost voor Albert Heijn. Ik ben trots op ons team, dat onder leiding van Dimitri Heikamp in korte tijd een zeer succesvolle tool voor Albert Heijn heeft neergezet.’
 

geautomatiseerde groenterecepten

Dimitri Heikamp, client content director MPG.: ‘De chatbot Groenteboost ontwikkelden we samen met Albert Heijn om Nederland op een makkelijke manier meer groente te laten eten. De chatbot geeft geautomatiseerde groenterecepten, -tips en -weetjes op die momenten dat klanten dat willen. Daarnaast staat een webcareteam klaar om waar nodig vragen van gebruikers 1-op-1 te beantwoorden. 
De Groenteboost chatbot helpt dagelijks exponentieel meer klanten. Een resultaat dat we konden bereiken dankzij onze jarenlange ervaring met klanten van Albert Heijn, data, webcare en recept- en productkennis. De hybride chatbot; een combinatie van echt mensenwerk met de geautomatiseerde berichten, is inmiddels doorontwikkeld tot een breed en flexibel inzetbaar chatbotplatform, waar diverse disciplines van Albert Heijn op kunnen worden aangesloten.’

Media

Marketing

Economisch