Nieuw agency fresk.digital focust op Digital Sensemaking

03-03-2022 (07:00) - Bureaus

De overtuiging dat het tijdperk van Digitale Transformatie op zijn einde loopt,  heeft een groep ervaren digital professionals doen besluiten om te starten met een nieuw type agency. Met fresk.digital sorteren zij voor op een groeiende behoefte in de markt en geven zij de volgende stap in de digitale evolutie een gezicht: Digital Sensemaking.
 
“Na jaren van digitale transformatie zit digital in de kern van vrijwel elk bedrijf. Toch lijken veel organisaties in de transformatie te zijn blijven hangen, in plaats van het resultaat van de transformatie daadwerkelijk slim te benutten. Met Digital Sensemaking zetten we de logische volgende stap, door met een combinatie van bewezen ontwerp- en ontwikkelprocessen en het slim inzetten van ‘meaningful data’ bedrijven te helpen een duurzame relatie tussen organisatie en mens te bouwen en onderhouden”, aldus Remmert Stipdonk, founder en business strateeg bij fresk.digital.
 
Cyrille Rentier, founder en verantwoordelijk voor business development bij fresk.digital:  “Het is duidelijk dat de consolidatieslag van digitale bureaus inmiddels een gat heeft geslagen in het midden van het speelveld. We merken dat de organisaties waarmee fresk.digital werkt, zowel de bekende corporates, als veelbelovende scale-ups, behoefte hebben aan wendbare maar ervaren specialistische bureaus. En met een dienstverlening die organisaties op een frisse, nieuwe manier helpt te komen van een business concept naar een bewezen digitaal product of service, is dat precies wat wij zijn.”
 
Dat de zeven founders in de afgelopen 10 jaar in diverse samenstellingen intensief hebben samengewerkt bij bureaus als Mirabeau en INFO, zorgt voor een vliegende start. Zij werkten eerder onder andere voor KLM, Just Eat Takeaway.com en Nederlandse Spoorwegen. Rentier: “We zijn daardoor heel goed op elkaar ingespeeld en kunnen snel en efficiënt hoge kwaliteit leveren. We zijn inmiddels voor vier klanten aan het werk met wie we in een hechte partnership werken van visie naar strategie naar gevalideerde digitale oplossing. En voor 2022 ligt het binnen ons bereik om meer nieuwe klanten aan te trekken die onze hulp kunnen gebruiken.
 

Media

Marketing

Economisch