Nieuw: Bureau Basket

22-06-2016 (17:21) - Bureaus

Vandaag is Bureau Basket’ van start gegaan. Een bureau dat zich niet op merken of retailers richt, maar op de (reclame)bureaus die hiervoor werken.


Bureau Basket helpt bureaus met de doorvertaling van hun campagnes naar de shopper. ,Te vaak nog stoppen ATL-campagnes op de winkelvloer, of maakt een online campagne niet de stap van surfer naar shopper. En dat kost geld, zegt oprichter Robbert van Loon. Een path-to-purchase dat vroegtijdig stopt levert per saldo uiteindelijk geen kassa-aanslagen of ROI op.

Van Loon: 'Reclamebureaus weten vaak perfect het pad van Consumer Marketing te bewandelen. Met merkcampagnes en veel branding werken ze aan de naamsbekendheid en komen ze in het hoofd van de consument. Maar dan moet je het vervolgens wel afmaken, de stap naar Shopper Marketing moet worden gemaakt. Hoe zorg je er dus voor dat deze consument ook een shopper wordt? Hoe ondersteun je hem of haar in de aankoopbeslissing?'
 
Bureau Basket helpt (reclame)bureaus bij het bepalen van de juiste shopperstrategie. Het kan gaan om samplingcampagnes, winkeldemonstraties, pop-up stores, roadshows, POS-materialen of een PR-stunt.
Het doel is dat merken sterkere campagnes krijgen gepresenteerd, die onderaan de streep ook nog extra verkopen opleveren.
 

Media

Marketing

Economisch