Northern Light achter nieuwe attractie Heineken Experience

12-02-2018 (09:43) - Bureaus

NorthernLight is verantwoordelijk voor het concept, ruimtelijk ontwerp, visueel ontwerp en projectmanagement van de nieuwe attractie van de Heineken Experience in Amsterdam, de 'Brew You Ride'. Deze audiovisuele reis is een ervaring in vijf stappen; het voelt als een spannende reis met vrienden, van het brouw- en bottelproces van Heineken tot aan het wereldwijd genieten van een biertje met je vrienden.

 
De 'Brew You Ride' leidt bezoekers door een reeks grootschalige multimedia-installaties verdeeld over 5 ruimtes die gezamenlijk 500 m2 beslaan: de Waiting Room (indrukwekkende infographics tonen bezoekers het verleden, heden en de toekomst van Heineken), de Kettle Room (ervaar het brouwproces via een enorme plafondprojectie), de Bottle Room (ervaar het bottelproces door immense 360-graden-projecties, bewegende platforms en LED in plafond en vloeren), de Couch Room (door middel van projectie mapping op en rondom bezoekers maken bezoekers een virtuele wereldreis) en de Bar (waar je je eerste 'real taste of Heineken' krijgt). Indrukwekkende soundscapes verbinden de 5 ruimtes met elkaar.


Tijdens de hele ervaring wordt gebruik gemaakt van surround projectie, projectie mapping en surround sound. In previews hebben bezoekers de attractie beschreven als een "ruimtelijke augmented reality-ervaring".

 


Media

Marketing

Economisch