Oprichters IMA in prestigieuze 30 under 30 lijst Forbes

16-01-2017 (16:53) - Bureaus

Vandaag kondigt Forbes Magazine aan IMA (Influencer Marketing Agency) oprichters Emilie Tabor en Maddie Raedts opgenomen te hebben in de ‘Media 30 under 30’ lijst. In de lijst worden jaarlijks alle toonaangevende en vooruitstrevende jonge innovators van Europa benoemd. 


Forbes heeft de lijst, bestaande uit 300 ambitieuze mensen onder de 30 die verdeeld zijn over 10 verschillende categorieën, vandaag bekend gemaakt. In de lijst worden IMA’s oprichters als uitblinkers genoemd in de categorie Media. De nominaties zijn beoordeeld door een panel van experts bestaande uit mensen die voorheen benoemd zijn, redacteuren en verslaggevers.

 'Als mede-oprichters van Influencer Marketing Agency, begeleiden Raedts en Tabor, zelf ook millennials, merken in het constant veranderende medialandschap. Hiermee definiëren ze de wereld van nieuws en content in de 21ste eeuw,' schrijft Forbes. 

IMA is een full-service bureau gespecialiseerd in de creatie en executie van influencer strategieën op wereldwijd niveau. Ze helpen merken en bedrijven bedrijfsdoelstellingen te behalen zoals het genereren van merkbekendheid, het aanspreken van een wereldwijd publiek en het stimuleren van koopgedrag. IMA is het enige influencer marketing bureau dat ooit een plek in de lijst heeft weten te bemachtigen. 

Anneke Schogt, Managing Director van IMA, zegt: 'We zijn ongelofelijk trots op onze drie oprichters; Joost Nauta, Maddie Raedts en Emilie Tabor - waarvan twee vrouwen onder de 30 jaar. Ze hebben de huidige status quo uitgedaagd door pioniers te zijn op het gebied van influencer marketing. Ze hebben de manier waarop merken en influencers met elkaar samenwerken verandert en zijn binnen de industrie erkend voor hun impact en succes als jonge ondernemers.'

Maddie en Emilie hebben IMA, samen met Joost Nauta, opgericht toen ze 24 jaar waren. Vandaag de dag leiden ze vanuit hun kantoor in Amsterdam een jong en internationaal team bestaande uit 45 mensen met 15 verschillende nationaliteiten. Maddie en Emilie zijn de enige Nederlandse vrouwen op de lijst en zijn trots om Nederland en haar rijke medialandschap te representeren. 

Door het leiderschap van Maddie als Creative Director en Emilie als Strategic Director heeft IMA jaar op jaar een omzetgroei van meer dan 200% doorgemaakt en hebben ze alleen al in 2016 meer dan 85 internationale klanten binnengehaald.

Samen zijn ze op wereldwijd niveau verantwoordelijk voor het ontwikkelen van concepten en strategieën voor merken en influencers. Daarnaast onderhouden ze een netwerk van meer dan 7500 influencers, creatieven, bloggers en vloggers. Het resultaat is een gecombineerd bereik van meer dan 2.5 miljard consumenten wereldwijd, verdeeld over verschillende niches zoals mode, retail, elektronica, automotive, reizen, beauty en lifestyle.

'We zijn dit bedrijf gestart omdat we een kans in de markt zagen en we wisten dat we de kennis, ervaring en de motivatie in huis hadden om een toonaangevende speler te worden op het gebied van influencer marketing,' zegt Emilie Tabor.  Maddie Raedts: 'We zijn vereerd en blij dat ons harde werk erkend wordt. We kijken er naar uit om influencer marketing een nog groter onderdeel van de marketingmix te maken.”

 

Media

Marketing

Economisch