Q2 resultaten dentsu: terugkeer naar groei

11-08-2021 (17:03) - Bureaus

Vandaag heeft dentsu de financiële resultaten voor Q2 bekend gemaakt. Deze resultaten laten een terugkeer naar groei zien in alle regio’s en over alle Servicelines (Media, Creatie, CXM). dentsu international realiseerde organische revenu groei van 17%. Dat is een significante stap voorwaarts in vergelijking met de -3.5% van het voorgaande kwartaal en de krimp van -20% die in 2020 op de borden stond. Ook is er sprake van margegroei in de eerste zes maanden van dit jaar met een operation profit van 12.5%. De EMEA regio liet nog sterkere organische groei van revenue zien met 21.5%.
 
De servicelijn Media rapporteerde een groei van 24,4%, voor CXM was dat 12.2%. Creative groeide 7%, wat een goede prestatie is de te noemen gezien de omstandigheden van de pandemie en de impact die het heeft op de event en experience business. Overall keren we terug naar een stabiele operatie waarin klanten veerkrachtig blijken te zijn en hun bestedingen beter voorspelbaar.
 
Naar voren kijkend ziet dentsu dat de new business pijplijnen goed gevuld zijn in de drie servicelijnen. De pandemie loopt op zijn einde, waarmee groei terugkomt en met name digitale oplossingen daarin leidend zijn. dentsu is in het digitale domein goed gepositioneerd. De acquisitie van Live Area in het tweede kwartaal is een demonstratie daarvan en versterkt de CXM mogelijkheden van de groep. Er blijft verder volop ingezet worden op de structurele groei van Customer Transformatie en Technologie.
 

Media

Marketing

Economisch